اختلال عملکرد اجرایی: یک راهنمای متخصص

[ad_1]

ما اولین کسی هستیم که به آن اعتراف می کنیم – زندگی مدرن می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. در هر زمان چیزهای زیادی برای حفظ مستقیم وجود دارد ، با یک چرخه اخبار ثابت ، استرس در محیط کار در بالاترین سطح زمانی ، بدون ذکر استرس یک بیماری همه گیر و عواقب ناشی از آن.

اما گاهی اوقات ، طاقت فرسا ترین و دشوارترین کار به نظر می رسد کارهای ساده باشد.

مدیر روزانه ای که باید انجام شود – از خرید مواد غذایی تا تشکیل ملاقات با دوستان – می تواند غیرقابل عبور باشد. این می تواند فقط یک واقعیت از زندگی باشد ، اما اگر به وقفه ای در برنامه روزمره شما تبدیل شود ، ممکن است نشان دهنده یک مسئله عمیق تر باشد.

در اینجا یک راهنمای تخصصی برای اختلال عملکرد اجرایی – که می تواند علامت بسیاری از بیماری های روانی باشد – از جمله نحوه تشخیص و مقابله با آن وجود دارد.

در این روز جهانی ویتیلیگو ، من داستان زندگی ام را با زندگی تقریباً تمام زندگی ام – و آنچه در مورد دوست داشتن پوستی که در آن به من آموخته است – به اشتراک می گذارم.

اختلال عملکرد اجرایی چیست؟

اول از همه ، مهم است که قبل از کشف آنچه اتفاق می افتد که به درستی کار نمی کند ، درک کنید عملکرد اجرایی چیست. این شامل قسمت جلوی مغز ما – “لوب پیشانی” ما است که مهارت های ذهنی مانند تصمیم گیری ، استدلال و نگهداری اطلاعات را به طور موقتی انجام می دهد.

این مسئولیت دامنه توجه ، توانایی سازماندهی و اولویت بندی موارد موجود در لیست کارهای ما ، تکمیل وظایف ، تنظیم احساسات ، ارزیابی مناسب بودن رفتار و دیدن مسائل از دیدگاههای مختلف است.

به عبارت دیگر ، عملکرد اجرایی برای کارهای روزمره ما بسیار مهم است و به نحوه رفتار ما بسیار کمک می کند.

بنابراین ، اختلال عملکرد اجرایی – که به آن سندرم dysexternal نیز گفته می شود – زمانی است که این قسمت از مغز به درستی کار نمی کند – بنابراین بخشی از مغز ما که به ما توانایی انجام این کارهای مهم را می دهد ، آنطور که باید کار نمی کند .

این احساس “خفیف” که اکنون تجربه می کنید – کاملاً غمگین نیست ، خیلی خوشحال نیست؟ به آن “خسته کننده” گفته می شود ، و تعریف آن بسیار روشن است

چگونه می توانید تشخیص دهید که اختلال عملکرد اجرایی دارید؟

به گفته دکتر تارا کوین-سیریلو ، روانشناس مستاجر ، موارد مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. وی می گوید: “ممکن است متوجه شوید کسی که دارای مشکلات عملکرد اجرایی است ، ممکن است در برنامه ریزی و سازماندهی موثر مانند جمع آوری آنچه برای روز یا رویداد نیاز دارد ، مشکل داشته باشد.”

“آنها ممکن است کاملاً بی نظم باشند به گونه ای که به دنبال چیزی هستند که از دست داده اند و یا ممکن است برای مدیریت احساسات تلاش کنند و خیلی زود عصبانی یا ناراحت شوند. همچنین ممکن است پیگیری دستورالعملهای مربوط به کاری یا یادگیری اطلاعات جدید برای آنها دشوارتر باشد یا توجه به مواردی مانند مدت زمان فیلم ، مکالمه یا کاری که انجام می دهند دشوار باشد.

“همچنین ممکن است متوجه شوید که آنها تلاش می کنند از یک چیز به چیز دیگر تغییر کنند مانند سازگار شدن با تغییرات جدید در محیط خود.” این تغییرات ممکن است مواردی مانند قطار لغو شده یا مجبور به ایجاد برنامه های اجتماعی جایگزین در آخرین لحظه باشد.

این است که چگونه استرس شما می تواند روی روند زیبایی شما تأثیر بگذارد و در مورد آن چه باید کرد

آیا این مسئله با مشکلات جدی تری در ارتباط است؟

تارا می گوید: “مشکلات عملکرد اجرایی همچنین می تواند در برخی از افراد مبتلا به زوال عقل ، اختلالات طیف اوتیسم ، برخی از ناتوانی های یادگیری و کسانی که دچار آسیب به سر ، سکته مغزی یا تومور شده اند ، باشد.”

این بیماری همچنین با سو alcohol مصرف الکل و مواد در ارتباط است و از علائم برخی بیماری ها مانند افسردگی و ADHD است.

با این حال ، رنج بردن از مشکلات عملکرد اجرایی شما می تواند موقتی باشد – به خصوص اگر دچار استرس یا خستگی هستید. همه چیز درمورد تماشای زمانی است که ماهیتی مزمن و غیرقابل کنترل می یابد و بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد.

نکاتی درباره نحوه کنار آمدن با اختلال عملکرد اجرایی

تارا هشدار می دهد یادآوری این نکته مهم است که شما نمی توانید به دلیل اختلال عملکرد اجرایی فقط به خود انگیزه دهید ، زیرا این همه بخشی از نقص شناختی است.

با این حال او توصیه می کند “تنظیم یادآوری ها و اطمینان از انجام کارها در مراحل کوچکتر” به عنوان روش های مفید برای کنترل علائم خود. همچنین می توانید از برنامه های برنامه ریز برای ساختار دقیق روز خود و همچنین اطمینان از محدود کردن نویز پس زمینه از تلویزیون ، رادیو و تلفن خود که می تواند حواس شما را پرت کند ، استفاده کنید.

افراد دیگر نیز می توانند با یادآوری موارد مهم و اطمینان از عدم حواس پرتی در هنگام تمرکز روی یک کار ، به شما کمک کنند تا کنار بیایید. بعلاوه ، تارا تأکید می کند که “اگر آنها از مشکلات شما آگاه باشند ، قادر به کمک هزینه های رفتار شما خواهند بود و درک می کنند که چرا برخی از مسائل برای شما دشوار است”.

وی همچنین توصیه می کند در صورت غیرقابل کنترل بودن ، به دنبال شناخت درمانی رفتاری یا مراجعه به پزشک پزشکی برای مشکلات حافظه باشید.

همانطور که زنان خواستار کاهش بهتر IUD هستند ، در اینجا هر سوالی که در مورد دستگاه پیشگیری از بارداری دارید پاسخ داده شده است

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>