استرس چگونه روی واژن و سلامت صحیح شما تأثیر می گذارد

[ad_1]

آوریل ماه آگاهی از استرس سالانه است و بسیاری از ما تأثیرات سال گذشته را بر سلامت روان خود احساس می کنیم ، به ویژه که اثر سالگرد Covid پس از یک سال قفل متوالی همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

ما احساس خستگی ، خستگی و اضطراب کرده ایم و گرچه ممکن است از برخی از استرس ها بر سلامت جسمی ما آگاه باشید – از آکنه گرفته تا میگرن و بی خوابی – اما احتمالاً نمی دانید که چگونه می تواند روی واژن شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، متخصص بهداشت لگن ، استفانی تیلور – مدیر عامل برند تناسب اندام کف لگن Kegel8 – در اینجا است تا شما را از این عوارض جانبی بالقوه برای سلامتی صمیمیتان قبل از گرفتار شدن به شما هشدار دهد.

در اینجا مهمترین نشانه هایی است که ممکن است بر واژن شما فشار بیاورد …

کاربران TikTok بهترین هک های تنش زا خود را از قرار دادن نمک بر روی زبان تا نگه داشتن یخ به اشتراک می گذارند

خشکی واژن (آتروفی)

استرس مزمن (استرسی که بیشتر از حد لازم در شما باقی می ماند) ، می تواند میزان رطوبت واژن شما را کاهش دهد.

خشکی واژن (معروف به آتروفی) تعادل pH را بر هم می زند که خطر ابتلا به برفک و سایر عفونت های باکتریایی را افزایش می دهد ، می تواند رابطه جنسی را ناخوشایند یا دردناک کند. این به نوبه خود می تواند شما را در رسیدن به ارگاسم متوقف کند و یا رابطه جنسی را به طور کامل از بین ببرد.

به آنچه می نوشید توجه کنید ، زیرا الکل و کافئین می توانند مشکل را تشدید کنند. هدف این است که حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید. همچنین می توانید از کرم استروژن موضعی (تجویز شده توسط پزشک معالج پزشک) استفاده کنید و مکمل های خاصی برای آتروفی واژن غنی از ویتامین D3 ، ویتامین C ، بتا کاروتن (پروویتامین A) و Power Dophilus مصرف کنید.

میل جنسی کم

لیبیدو یک چیز حساس است که به راحتی می توان آن را از دست داد. وقتی تحت فشار هستید ، با افزایش سطح هورمون های مرتبط با استرس مانند کورتیزول ، آدرنالین و نوراپی نفرین ، سطح تستوسترون شما فرو می رود. تستوسترون همچنین یک راننده بزرگ در پشت روشن شدن است ، بنابراین استرس مزمن می تواند باعث کاهش یا از بین رفتن میل جنسی شما شود.

گاهی اوقات ، باید libidos خود را به صورت دستی شروع کنیم. مشوقان ما افراد به فرد دیگر متفاوت هستند ، بنابراین سعی کنید مراقبت از خود را که باعث خلق و خوی شما می شود پیدا کنید. برخی افراد ورزش آن را می دانند و دیگران در حمام گرم در حال استراحت هستند. اگر همه موارد دیگر به شکست منجر شود ، خودارضایی ممکن است فقط آنچه را از دست داده اید به شما یادآوری کند.

بدون میل جنسی ، مشکلی نیست. به گفته یک پزشک ، در اینجا نحوه افزایش میل جنسی شما وجود دارد

ترشحات ناخوشایند

عدم تعادل هورمونی در واژن که باعث ضعیف شدن باکتری های محافظ می شود ، می تواند شما را با مشکلات دیگری روبرو کند ، از جمله ترشحات ناخوشایند که بوی آن ضخیم تر از حد معمول است یا رنگ تیره دارد. این امر به دلیل قطع شدن روند “خود تمیز کردن” ، گاهی به دلیل استرس ایجاد می شود.

تغییر در ظاهر ، بو و بافت ترشحات می تواند یک مشکل جداگانه باشد ، اما می تواند نشانه ای از عفونت مانند برفک یا واژنوز باکتریایی باشد. این موارد را می توان با داروهای بدون نسخه درمان کرد ، اما اگر میزان استرس شما بالا باشد ، این می تواند مقصر باشد و به این معنی است که دوباره برمی گردد.

پریودهای نامنظم یا از دست رفته

ما کمربندهای استرس را با تولید هورمون خود می شناسیم ، بنابراین جای تعجب نیست که این امر می تواند در دوره قاعدگی شما که به هورمون ها متکی است در طول چرخه ویران شود.

دوره های نامنظم خیلی شوم نیستند اما می توانند باعث ناراحتی شما شوند. بسیار بدتر افزایش PMS است که استرس می تواند مانند احتباس آب یا نفخ ، گرفتگی شدید معده و تغییرات شدید خلقی ایجاد کند.

جای تعجب نیست که تغییرات چرخه نیز می تواند باعث مشکلات باروری شود. این اغلب از طریق یک واکنش زنجیره ای اتفاق می افتد ، زیرا پریودهای نامنظم باعث تخریب برنامه تخمک گذاری ما می شوند و همراه با کاهش میل جنسی ممکن است دشوارتر باشد.

20 واقعیت شگفت انگیز در مورد واژن ما شرط می بندیم که شما نمی دانید

یک کف لگن تنگ

استرس می تواند ما را از نظر جسمی تحریک کند. همه ما این احساس فشردگی فک را می دانیم ، درست است؟ اگر بیش از حد کار کرده اید ، این تنش می تواند به کف لگن شما برسد و عوارض جدی ایجاد کند.

افتادگی و بی اختیاری لگن با یک لگن تحت فشار و بیش از حد فعال همراه است ، بنابراین سعی کنید علائم را در جایی که می توانید زود تشخیص دهید ، تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کنید. یبوست ، درد در حین رابطه جنسی و کمردرد می تواند از اولین علائم هشدار دهنده باشد.

اگر این عوارض را دارید ، سعی کنید کف لگن خود را شل کنید. تمرینات کم ضربه مانند شنا و پیلاتس یک روش عالی برای تقویت هسته و لگن است بدون اینکه دیگر آسیب ببیند.

برای موارد شدیدتر ، یک تونر برقی لگن می تواند حتی آسیب دیده ترین عضلات لگن را نیز در مسیر بهبودی خود قرار دهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>