اضطراب روز آزادی: اگر درمورد برداشتن محدودیت های ویروس کرونا مضطرب هستید چه کاری باید انجام دهید

[ad_1]

این آخر هفته ، من یک تجربه وحشتناک در بخش غذای منجمد تسکو داشتم ، و دلیل این نبود که غذای فیش آنها تمام شود (که داشتند). به این دلیل بود که مردی آمد و با ناراحتی نزدیک من ایستاد (احتمالاً به دنبال Phish Food نیز بود) و شروع به سرفه کرد. ماسک صورتش نبود.

من هرچه سریعتر فروشگاه را پیچ کردم ، خودم را ضد ضد آب گرفتم و مجبور شدم بیرون بمانم تا وحشت فروکش کند ، و در هوای تازه نفس بکشم و ولع خوردن به ناهار را برای Ben & Jezza نفرین کنم.

شما بخاطر اینکه فکر می کردم کمی واکنش بیش از حد نشان داده ام بخشیده می شود. همانطور که محدودیت های قفل کردن همچنان کاهش می یابد و زندگی اجتماعی ما به پارامترهای قبل از همه گیری خود (تقریباً) بازمی گردد ، دنیا هر روز کمی “طبیعی تر” به نظر می رسد. امروز ، بوریس جانسون قرار است از طرح خود برای 19 ژوئیه – یا “روز آزادی” – که در آن قانون فاصله اجتماعی یک متری و کار از نظم در خانه کنار گذاشته می شود ، رونمایی کند و استفاده از ماسک دیگر اجباری نخواهد بود.

اگر اضطراب شما در مورد ویروس کرونا زیاد احساس شود چه باید کرد

نخست وزیر گفت او “تعیین می کند که چگونه می توانیم آزادی های مردم را برگردانیم” ، و مسئولیت “قضاوت” را بر عهده مردم قرار می دهد ، در مقابل محدودیت های اعمال شده از نظر قانونی ، با این استدلال که ما باید زندگی با ویروس کرونا را یاد بگیریم ” آنفولانزا “.

در حالی که این از برخی جهات – اقتصادی ، بهداشت روانی – بسیار خوشحال کننده است ، اما موجی از اضطراب تهوع آور را از طریق بدن من ارسال می کند. فکر حضور در ماسک بدون ویکوریا لاین یا در یک کلوپ شبانه که با بدن های عرق کرده و مانند ساردین بسته بندی شده است ، باعث می شود دیگر هرگز نخواهم پا به حمل و نقل عمومی یا باشگاه کتاب بگذارم.

یک نظرسنجی سریع از تیم GLAMOR و گروه های WhatsApp من نشان می دهد که من تنها نیستم ، پس چرا کسی در مورد آن صحبت نمی کند؟ چرا از نظر اجتماعی بسیار غیرقابل قبول است – تقریبا تابو – نه می خواهید همه محدودیت ها برداشته شود ، و در مورد این “وحشت نزدیکی” چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

دکتر لیدیا کرنی ، متخصص اضطراب اجتماعی در دانشکده روانشناسی دانشگاه کنت می گوید: “دلایل زیادی وجود دارد که مردم می توانند از رفع کامل محدودیت ها مضطرب شوند.” “برای برخی از افراد ، نگرانی اصلی آنها ابتلا به Covid یا انتقال آن به دیگران است. برای برخی ، چیزهایی که ما مدتی را تجربه نکرده ایم – ازدحام جمعیت ، ناهار خوری داخل خانه ، آغوش – ممکن است خود عامل محرک اضطراب باشد. دیگران ممکن است قادر به تعیین دقیقاً نگرانی خود نیستند ، فقط می دانند که احساس اضطراب می کنند. “

همه ما برای مراقبت از سلامت روان خود نیاز به ترسیم برنامه سلامتی پس از همه گیری داریم

جای تعجب نیست که بسیاری از ما با توجه به عناوین ویرانگر و وحشتناک 18 ماه گذشته ، “اضطراب روز آزادی” داریم. “هر نوع اضطراب بر اساس احساس خطر است و از آنجا که ما مدت طولانی را صرف شنیدن خطرات پزشکی واقعی در تماس حضوری کرده ایم ، احساس اضطراب یا عدم اطمینان در مورد گذراندن وقت با دیگران کاملاً قابل درک است ، حتی اگر ما این کار را مطابق با دستورالعمل های فعلی انجام می دهیم ، “دکتر کرنی اضافه می کند.

وی افزود: “در حالی كه خطرات در حال كاهش هستند ، كاملاً از بین نرفته اند – خصوصاً با افزایش موارد واریانت Delta – بنابراین كاملاً منطقی است كه گرچه برخی از افراد از پایان محدودیت ها هیجان زده هستند ، اما ممكن است افراد دیگر از این موضوع وحشت داشته باشند.”

این کمکی نمی کند که بسیاری از ما تحت فشار قرار داریم تا حد امکان به طور یکپارچه به حالت عادی برویم و با برداشتن محدودیت ها خوب باشیم. ما ممکن است این فشار را از واکنش شادی آور جامعه به روز آزادی یا اعضای حلقه نزدیک خود احساس کنیم.

دکتر کرنی می گوید: “خیلی راحت احساس می شود وقتی همه به نظر می رسد با ذوق و شوق زیادی در حال برنامه ریزی هستند ، احساس می کنم تنها فرد با نگرانی هستی.” “این احساس” خارج از گام با اکثریت “ناراحت کننده است و می تواند ما را به شک و تردید بیندازد. اگر در نتیجه این خودباوری ، خود را تحت فشار قرار دهیم تا در فعالیتهایی شرکت کنیم که برای آنها آماده نیستیم ، در واقع ، این تجربه فقط ممکن است اضطراب ما را تقویت کند و به این معنی است که ما برای لذت بردن از پایان محدودیت ها بیش از آنچه که لازم است احساس می کنیم طولانی تر است. “

در اینجا نکات مهم دکتر کرنی برای کنار آمدن با اضطراب روز آزادی است که اگر هنوز نمی خواهید فاصله اجتماعی و ماسک پوشیدن را کنار بگذارید …

لیست آنچه آماده هستید (و آنچه که نیستید)

همه ما سطوح مختلف تحمل ریسک را داریم ، بنابراین اندکی وقت را صرف کار خود کنید. این ممکن است مواردی مانند سلامت عمومی شما را در نظر بگیرد ، اینکه شما (و خانواده) کاملاً واکسینه شده اید یا نه ، وضعیت کار و الگوی موارد Covid در منطقه شما. این باید به شما کمک کند تا در مورد آنچه که آماده هستید ، و آنچه ممکن است به شما کمک کند برای کارهای بیشتر آماده باشید. شاید شما برای برقراری معاشرت در خانه یک دوست آماده باشید ، اما فقط در صورتی که همه در آنجا آزمایش منفی اخیر داشته باشند. شاید شما با یک یا دو نفر دیگر که می دانید کاملا واکسینه شده اند بیرون از خانه غذا بخورید.

با عزیزانتان گپ و گفتی صادقانه داشته باشید

سعی کنید در مورد مکانی که در آن قرار دارید مکالمه های آزاد داشته باشید – اگر این موضوع را با توجه به تجربه خود و میزان خطری که با آن راحت هستید ، بیشتر مفید واقع کند. این باید برای عزیزان شما روشن کند که تصمیم شما درمورد این نیست که می خواهید آنها را ببینید یا خیر ، بلکه این که آیا شما شخصاً برای انجام این کار احساس امنیت می کنید یا نه.

قدم های بویی بردارید

بهترین راه برای غلبه بر اضطراب این است که به خودمان فرصت دهیم تا متوجه شویم خطر به اندازه تصور ما نیست. این بدان معنی است که ما باید شرایطی را تجربه کنیم تا بر اضطراب خود در مورد آن غلبه کنیم. در درمان اختلالات اضطرابی ، به این روش مواجهه درمانی گفته می شود و به روشی تدریجی انجام می شود. ما مردم را در انتهای عمیق با ترسناک ترین وضعیت خود نمی اندازیم ، در عوض به آهستگی پیشرفت می کنیم. بنابراین بیشترین استفاده را از تابستان داشته باشید. ما می دانیم که اگر در خارج از خانه هستیم احتمال انتقال یا گرفتن Covid کمتر است ، بنابراین سعی کنید از آب و هوای خوب به عنوان راهی برای معرفی مجدد خود به معاشرت به گونه ای استفاده کنید که برای شما احساس امنیت کند.

به یاد داشته باشید که اضطراب همیشه فقط احساس عصبی بودن نیست

اضطراب می تواند متفاوت از انتظار ما باشد – گاهی اوقات به عنوان تحریک پذیری ، کمبود خواب ، اشک ریزش یا علائم جسمی مانند دردهای عضلانی و مشکلات معده دیده می شود. از احساس خود آگاه باشید و اگر چنین اتفاقی افتاد که اضطراب در زندگی شما دخالت می کند و شما را از انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید باز می دارد ، از کمک نخواهید ترسید ، خواه حمایت غیررسمی دوستان باشید ، یا پشتیبانی رسمی بیشتر از طریق پزشک عمومی.

با خودت مهربان باش

یکی از بدترین قسمت های اضطراب این است که ما را ترغیب می کند تنها ما هستیم که در تلاش هستیم و باعث می شود ترس از دستیابی داشته باشیم زیرا فکر می کنیم افراد دیگر در مورد ما قضاوت خواهند کرد. واقعیت این است که ما به عنوان یک جامعه ، چیزی بی سابقه و واقعاً ترسناک را پشت سر گذاشته ایم – من بیشتر متعجب می شوم که بشنوم کسی هیچ نگرانی از پایان محدودیت ها و “بازگشت به زندگی عادی” ندارد ، بنابراین خودت استراحت کن وقتی شما آماده باشید دنیا آنجا خواهد بود.

اگر احساس اضطراب شدید است و احساس توصیه می کنید ، به سایت mind.org.uk مراجعه کنید یا با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>