تفکر سفت و انعطاف پذیر: الگوهای فکری ما چگونه می توانند بر سلامت روان تأثیر بگذارند

[ad_1]

ما چنان مشروط شده ایم که در چرخه ای از تفکر سمی و منفی زندگی کنیم ، حتی ممکن است متوجه تأثیر آن بر سلامت روانشناختی خود نشویم. این به عنوان “سفتی تفکر” شناخته می شود – اما خبر خوب این است که ، ما * می توانیم مغز خود را قالب بگیریم تا یک رویکرد سالم و خمشی را در پیش بگیریم.

در اینجا ، Poppy Jamie – نویسنده کتاب “Happy Not Perfect: ذهن خود را ارتقا دهید ، افکار خود را به چالش بکشید و خود را از اضطراب آزاد کنید” – به اشتراک می گذارد که چگونه سلامت فکر بهتر می تواند برای کاهش اضطراب و بهبود سلامت روان ما برای همیشه مهم باشد …

حتی اگر زندگی در حال عادی شدن است ، موارد افسردگی رو به افزایش است. در اینجا نحوه مقابله با عواقب روانشناختی وحشیانه همه گیر آمده است

از آنجا که افکار ما بسیار دست نیافتنی است ، تمایل نداریم که روی تأثیر آنها بر ما متمرکز شویم – به محض اینکه آنها اینجا هستند ، دوباره از بین می روند. اما اگر توجه لازم را به آنها نشان ندهیم ، آنها می توانند به سرعت سلامت روحی ، جسمی ، عاطفی و روحی ما را از بین ببرند. قبل از اینکه این موضوع را درک کنیم ، در حال شنیدن سوپ منفی سمی منفی هستیم. این نه تنها باعث می شود که احساس تخلیه کنیم و اعتماد به نفس را خرد کنیم ، هم سیستم ایمنی بدنمان را به خطر بیندازیم ، هم روی هضم غذا و حتی پوست مان تأثیر بگذاریم.

سفر به فکر بهتر سلامتی برای من طولانی بوده است. افکار سمی مزمن آن چنان مکرر شده بود که شروع به در نظر گرفتن آنها طبیعی و غیر قابل تغییر کردم. فقط وقتی که به پایین برخورد کردم و با کمک بسیاری از کارشناسان در مورد ذهن خود شروع به یادگیری کردم ، فهمیدم که نیازی به ادامه زندگی در این تجربه فکر ناسالم ندارم. نه شما نکته اصلی یادگیری نحوه انعطاف پذیری افکار موضوعات است.

چگونه بفهمیم آیا شما یک متفکر سخت گیر هستید …

  • آیا آسیب های گذشته شما بر ترس در آینده تأثیر می گذارد زیرا فکر می کنید این اتفاق دوباره رخ خواهد داد؟ آیا این ناشی از دوران کودکی شما است ، که هنوز هم انتخاب های شما در زندگی را حکم می کند؟
  • آیا شما باید “درست” باشید و اگر کسی با شما موافق نیست ، اشتباه می کند؟ یا اینکه شما برعکس هستید و دوست دارید مردم را راضی کنید ، حتی اگر این در خلاف آنچه واقعاً در داخل می خواهید باشد؟ آیا اگر احساس می کنید اشتباهی مرتکب شده اید به شناخت آنها اشتیاق دارید و خود را کتک می زنید؟
  • آیا شما از نوع شخصی هستید که همه چیز باید عالی باشد ، در غیر این صورت ناامید می شوید؟ آیا انتظارات خیلی بالایی دارید و فکر می کنید اگر به آن نرسیدید یک شکست هستید؟
  • و آیا فکر می کنید سرنوشت شما تا پایان عمر یک نوع “خاص” شخص باشد و این هرگز تغییر نخواهد کرد؟ اینکه ذاتاً باور دارید فقط نمی توانید تغییر کنید؟

7 مرحله رایگان برای احساس “اضطراب”: چگونه نگرانی های خود را مدیریت کنید ، نگرش خود را تغییر دهید و احساس مثبت تری داشته باشید

اگر هر یک از آن ویژگی های سفت و سخت تفکر طنین انداز است ، پس نگران نباشید ، در واقع این تقصیر شما نیست. ما از نظر زیست شناختی مستعد ابتلا به “سخت اندیشیدن” هستیم زیرا مغز ما برای پیش بینی و محافظت از سیم متصل شده است – اساساً بدترین حالت را تصور می کند. در حقیقت ، تقریباً 80٪ افکار ما منفی است – روانشناسان این را “سوگیری منفی” می نامند – اما متأسفانه ، نمی داند چه زمانی بیشتر از فایده صدمه می زند.

وقتی میزان ضعف مغز ما در اطلاعات را نیز در نظر می گیرید – ما در هر ثانیه 11 میلیون بیت اطلاعات دریافت می کنیم ، اما مغز ما فقط می تواند هر بار 50 بیت را پردازش کند – جای تعجب نیست که مستعد تفکر سفت و سخت هستیم. اما می تواند ما را مستعد ابتلا به اضطراب ، شرم ، حسرت ، ناامیدی ، عصبانیت و کینه زیاد کند.

اما خبر خوب این است که ما می توان سلامتی فکر ما را کنترل کنیم در حقیقت ، یکی از بزرگترین نعمتهای بیولوژیکی که همه داریم ، نوروپلاستیک است – اساساً مغز ما قابل انعطاف است. ما می توانیم آنها را تغییر ، سازگار و ارتقا دهیم!

ایجاد سلامت فکر بهتر ، پریدن روی باند واگن سمی نیست. که فقط یک روش اجتناب و سرکوب است. در عوض ، ما از روشی به نام ‘The Flex’ استفاده می کنیم. این یک تمرین چهار مرحله ای است که به شما کمک می کند تا از حالت اجباری تفکر منفی دور شوید و با خلبان خودکار حرکت کنید ، و به یک فعالیت عمدی تر بروید ، جایی که ما عمداً تصمیم می گیریم و بدون پیش فرض های خود سرزنشگری از قبل برنامه ریزی شده حرکت می کنیم. ، اضطراب ، کمال گرایی و اجتناب.

این احساس “خفیف” که اکنون تجربه می کنید – کاملاً غمگین نیست ، خیلی خوشحال نیست؟ آن را “خسته کننده” می نامند ، و تعریف بسیار روشن است

چگونه می توان به خم شدن فکر تغییر داد …

برای تغییر افکار سفت و سخت خود به افکار انعطاف پذیر ، چهار “C” را بخاطر بسپارید …

  1. ارتباط: با خود و شهود خود دوباره ارتباط برقرار کنید. خودتان را بشناسید و تشخیص دهید که شما فکرتان نیستید و احساسات فقط موقتی هستند. من همیشه می گویم که فکر کردن در مورد راه حل خود به خودی خود تقریباً غیرممکن است ، و دادن فضای تنفس به خود ، ایجاد انرژی جدید و ایجاد افکار جدید بسیار آسان تر است. همانطور که انیشتین گفت: “ما نمی توانیم مشکلات خود را با همان تفکری که هنگام ایجاد آنها استفاده کردیم حل کنیم.”
  2. کنجکاوی: بهترین سلاح در برابر افکار ناسالم کنجکاوی است. با پرسیدن سوالات صحیح ، می توانید هر فکری را که دارید بکنید. با به چالش کشیدن ، باز ماندن و فرو رفتن بیشتر در تفکر خود ، دروغ ها را کشف می کنید و حقایق سالم تر و دلسوزانه تری را جایگزین آنها می کنید.
  3. انتخاب: سلامت فکر بهتر تنها زمانی حاصل می شود که تلاش آگاهانه داشته باشیم تا ترحم و بخشش را در اولویت قرار دهیم. ما نمی توانیم آنچه را که برای ما اتفاق می افتد کنترل کنیم ، اما می توانیم نحوه پاسخ خود را انتخاب کنیم. ما ثابت کرده ایم که به طور طبیعی متمایل به سفت و سخت ، متفکران منفی هستیم – بنابراین تصمیم گیری برای “کشش” ریشه تغییر تأثیرگذار است.
  4. تعهد: تغییر و بهبود فقط وقتی اتفاق می افتد که مسئولیت سلامتی فکر خود را کاملاً به عهده بگیریم – وقتی که متعهد به تصمیم گیری از مکانی عاشقانه ، پذیرش شدید رادیکال و مطابق با آینده مورد نظر خود هستیم. با تعهد به طرز تفکر جدید ، شما همچنین متعهد می شوید که ابتدا خود را بشناسید.

تفکر انعطاف پذیر عبارت است از احساس اعتماد به نفس در برابر تغییر و مشکلات و ایجاد فعالانه آینده مورد نظر شما. این درمورد توسعه ابزارها و احساس اعتماد به نفس درونی است که برای مدیریت هر چیزی که راه ما را برانگیزد لازم است. زندگی چالش برانگیز است ، آزمایش می کند و بیشتر اوقات ، کاملاً منطقی نیست. اما با افکار دلسوزانه ، خوش بینانه تر و چشم انداز انعطاف پذیر ، می توانید به توانایی خود برای غلبه بر گذشته خود – یا هر چیز دیگری که زندگی ممکن است سر راه شما باشد ، اطمینان داشته باشید.

‘Happy Not Perfect: ذهن خود را ارتقا دهید ، افکار خود را به چالش بکشید و خود را از اضطراب خلاص کنید’ توسط Poppy Jamie در 10 ژوئن به نمایش در می آید. همچنین می توانید “Not Perfect Podcast” را با متفکران انعطاف پذیر گوش دهید و برنامه “Happy Not Perfect” را برای تمرینات روزانه انعطاف پذیری بارگیری کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>