رژیم چگونه بر باروری شما تأثیر می گذارد

[ad_1]

اگر قصد دارید برای نوزادی برنامه ریزی کنید ، ممکن است پر از توصیه های خوبی از طرف دوستان و خانواده باشید ، همه با درجات مختلفی از دقت. کسی “فقط راحت باش” ؟! “پاهای خود را در هوا قرار دهید” ؟! لطفاً … چیزی که می تواند نه تنها در باروری بلکه در آینده سلامت فرزند متولد شده شما نیز تغییر ایجاد کند ، رژیم شما است.

مطالعات در زمینه اپی ژنتیک (نحوه رفتارها و محیط می تواند بر نحوه کار ژن های ما تأثیر بگذارد) نشان داده است که سلامت آینده کودک می تواند تحت تأثیر رژیم غذایی ، سبک زندگی و محیط والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگشان باشد.

یک واقعیت گیج کننده که باید در نظر گرفت این است که دختران با تمام تخمهای که به دنیا می آورند متولد می شوند. بنابراین ، هنگامی که مادربزرگ شما از مادر شما باردار بود ، تخمک های مادر شما در رحم مادربزرگ شما رشد می کند – از جمله تخم مرغ کوچکی که در نهایت برای ایجاد شما کمک می کند!

و این فقط خانم ها نیستند که می توانند تغییراتی ایجاد کنند ، بلکه شرکای مرد ما نیز می توانند تغییراتی ایجاد کنند. برای تولید کودک دو زمان لازم است و تغذیه می تواند تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت و کمیت اسپرم داشته باشد.

WTF یک ماشین حساب تخمک گذاری است و آیا می تواند به شما در باردار شدن کمک کند؟

بنابراین ، چگونه اطمینان حاصل کنیم که بدن خود را با همه موارد مورد نیاز برای حمایت از بارداری و حاملگی سالم تغذیه می کنیم بدون اینکه تحت فشار برای دنبال کردن یک برنامه غذایی منظم یا صرف هزینه زیاد برای قرص ها تحت فشار قرار بگیریم؟

افزایش غذاهای کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده مکانی عالی برای شروع است. رژیم مدیترانه ای بارها و بارها نشان داده شده است که تأثیرات مثبتی بر روی باروری زنان و مردان و به طور کلی سلامتی دارد. همچنین به نوعی می تواند خطر عوارض بارداری مانند دیابت بارداری را کاهش دهد.

فراوان در مواد مغذی مورد نیاز برای باروری ، و بیشتر انتخاب یک سبک زندگی سالم نسبت به یک رژیم غذایی تجویز شده ، مبتنی بر روش سنتی غذا خوردن در کشورهای مدیترانه ای مانند ایتالیا ، یونان ، قبرس و اسپانیا است و شامل طیف گسترده ای از غذاهای سالم و خوشمزه است. گروه های غذایی در اینجا چند روش ساده برای ترکیب رژیم غذایی مدیترانه ای آورده شده است:

شامل روزانه

میوه و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار ، حبوبات (مانند لوبیا ، عدس و نخود) ، روغن زیتون ، آجیل و دانه ها. هنگامی که بشقاب خود را پر می کنید به رنگین کمان فکر کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است رنگ های مختلف را در آن قرار دهید.

چند بار در هفته

ماهی ، غذاهای دریایی ، مرغ (مرغ ، بوقلمون و غیره) ، ماست و پنیر

کمتر

گوشت قرمز هنوز در فهرست قرار دارد اما به طور منظم کمتر

چگونه اضطراب باروری می تواند مانع باردار شدن شما شود – و چگونه می توانید به آن کمک کنید

علاوه بر روش تغذیه ای مدیترانه ای ، ممکن است بخواهید میوه و سبزیجات ارگانیک بخورید ، نشان داده شده است که این باعث بهبود باروری در کسانی می شود که ناباروری را تجربه می کنند. این احتمالاً به دلیل ترکیبی از محتوای بالاتر مواد غذایی در مواد غذایی آلی و همچنین سطح آفت کش های پایین تر است. با این حال ، اگر غذای ارگانیک را بسیار گران می دانید ، به لیست “Dirty Dozen” شبکه اقدام به سموم دفع آفات نگاهی بیندازید تا بفهمید کدام میوه و سبزیجات را در اولویت قرار دهید.

هنگام انتخاب گوشت ، سعی کنید گزینه های مرتع یا علف خوراکی را پیدا کنید زیرا گوشت این حیوانات نشان داده شده است که در چربی های مفید امگا 3 بیشتر از حیوانات تغذیه شده با غلات است.

در مورد الکل چطور؟

برنامه ریزی برای خانواده و ساختن یک کودک باید یک زمان شادی آور باشد – ما نمی خواهیم همه چیزهایی را که لذت می برید از بین ببریم اما عاقلانه است که حداقل برای مدتی میزان مصرف خود را کاهش دهیم. یک مطالعه اخیر در دانمارک نشان داده است که نوشیدن 1-6 نوشیدنی الکلی در هفته ممکن است با میزان بالاتر ناباروری در زنان بالای 30 سال در مقایسه با کسانی که کمتر از یک نوشیدنی در هفته می نوشند ارتباط داشته باشد. الکل بیش از حد برای بچه ها می تواند منجر به اختلال در هورمون های جنسی شود که می تواند بر باروری تأثیر بگذارد.

میانگین زمان تلاش برای کودک براساس سن شما چقدر است؟ یک دکتر آن را خراب می کند …

و کافئین؟

هیئت منصفه در این یکی حضور ندارد. یک مطالعه اخیر ارتباط بین مصرف بیش از حد کافئین و سقط جنین را نشان داد اما شواهد کمی برای تأیید ارتباط با کاهش قدرت باروری زنان نشان داد. کافئین می تواند به طور بالقوه بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد ، با این حال تحقیقات بیشتری لازم است. اگر مصرف چای ، قهوه یا شکلات زیاد باشد ، قطع مصرف آن عاقلانه است. در مورد نوشابه ، به عنوان ضرر برای باروری شناخته شده است و باید کاملاً از آن اجتناب شود.

مکمل های باروری چطور؟

هنگامی که صحبت از مکمل ها می شود ، در اینجا فقط چند نمونه از مواد مغذی خاصی وجود دارد که برای باروری مطلوب برای زنان و مردان مورد نیاز است و احتمالاً یک متخصص تغذیه برای باروری از شما می خواهد علاوه بر یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید:

فولات

بیشتر ما در مورد زنانی که قصد باردار شدن دارند اسید فولیک شنیده اند ، زیرا این امر به جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد و تخمک گذاری را تنظیم می کند. آیا می دانید اسید فولیک فرم مصنوعی فولات است که در طبیعت یافت می شود ، در غیر این صورت به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود؟ و این فقط برای دختران عالی نیست! سطوح بالاتر فولات در منی با بهبود تعداد و کیفیت اسپرم در ارتباط است. فولات غذایی را می توان در سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم پیچ و اسفناج ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، لوبیا ، عدس و مرکبات یافت. شایان ذکر است که برخی افراد نمی توانند به درستی از فرم مصنوعی موجود در مکمل های اسید فولیک استفاده کنند. یک متخصص تغذیه برای باروری قادر خواهد بود با شما همکاری کند و در مورد بهترین نسخه مکمل فولات برای شما تصمیم گیری کند.

Covid ممکن است به باروری مردان آسیب برساند بنابراین در اینجا آنچه شما باید بدانید آورده شده است

ویتامین دی

بخش عمده ای از جمعیت در نیم کره شمالی دچار کمبود ویتامین D هستند ، زیرا ما قادر به تولید آن از طریق اشعه خورشید در طی ماه های سپتامبر تا آوریل نیستیم. بسیاری از افراد به دلیل اقدامات ایمنی در برابر آفتاب مانند پوشاندن پوست با لباس و SPF بالا ، در ماه های تابستان نیز جذب کافی نمی کنند. ویتامین D علاوه بر مزایای گزارش شده بیشتر در ارتباط با سلامت عمومی و ایمنی ، همچنین بر روی باروری برای مردان و زنان تأثیر مثبت دارد. مصرف بیش از حد ویتامین D ممکن است ، زیرا این ماده مغذی محلول در چربی است. متخصص تغذیه برای باروری با شما کار خواهد کرد تا سطح فعلی شما را بررسی کند تا نیاز فردی شما را تأیید کند و یک برنامه مکمل برای شما شخصی سازی کند.

اسیدهای چرب ضروری امگا 3

اسیدهای چرب ضروری امگا 3 در هنگام باروری بسیار مفید هستند و نشان داده شده است که به کیفیت تخم مرغ و همچنین رشد مغز جنین کمک می کند. برای جنس ، آنها می توانند به طور قابل توجهی تحرک (یا حرکت) اسپرم را بهبود بخشند. ما خودمان نمی توانیم امگا 3 تولید کنیم بنابراین باید آنها را از مواد غذایی مصرف کنیم. آنها در ماهی های روغنی فراوان است (فکر کنید SMASHT – ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، آنچو ، ساردین ، ​​شاه ماهی و قزل آلا) ، دانه های کتان و چیا و گردو. با این حال ، متأسفانه اکثر ماهی ها اکنون به سموم آلوده شده اند و توصیه نمی شود بیش از دو بار در هفته ماهی های روغنی بخورید. این جایی است که یک مکمل با کیفیت بسیار بالا می تواند مفید واقع شود ، اما توصیه نمی شود که روغن های امگا 3 را خود تجویز کنید ، زیرا این مواد ممکن است با داروهای تجویز شده تداخل داشته باشند یا در صورت بیماری نامناسب باشند.

وقتی صحبت از مکمل ها می شود ، مهم است که به یاد داشته باشید که این “یک اندازه برای همه مناسب نیست”. هر شخصی یک فرد است و آنچه برای یک شخص مفید است می تواند برای شخص دیگری مضر باشد. همچنین طیف گسترده ای از استانداردهای کیفیت در بین شرکت های مکمل وجود دارد. مارک های ارزان قیمت اغلب از پرکننده های نامطلوب در قرص های خود به همراه اشکال غیربهینه از مواد مغذی استفاده می کنند که به راحتی توسط بدن جذب نمی شوند. مقادیر زیاد برخی از مواد مغذی می تواند مضر باشد ، بنابراین همیشه بهتر است آزمایش و بررسی کنید که آیا دوز مصرفی صحیح را مصرف می کنید. قبل از شروع رژیم مکمل با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید یا حتی بهتر از این ، با یک متخصص تغذیه باروری کار کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما و همسرتان بهتر است.

به این ترتیب قند می تواند روی باروری شما تأثیر بگذارد

چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد اما نیازی به طاقت فرسا نیست. اگر می خواهید با برنامه ریزی پیش داوری خود حمایت کنید ، یا اگر با چالش هایی برای باردار شدن روبرو هستید ، کار با یک متخصص تغذیه گواهی باروری با آموزش مناسب به شما امکان می دهد یک برنامه شخصی سازی کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد و شرایط فردی شما را در نظر بگیرد.

مرکز تغذیه باروری یک فضای امن برای زوجین است که می توانند از یک متخصص تغذیه معتبر که با Sandra Greenbank در زمینه باروری برای تغذیه آموزش دیده است ، بازدید کنند و به او مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر ، به سایت fertililitynutritioncentre.org مراجعه کنید

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>