عصاره The Insomnia Diaries By Miranda Levy

[ad_1]

خواب ، سلامتی و سلامت روان ذاتاً با هم ارتباط دارند. با این وجود بی خوابی به طرز شگفت آوری رایج است: 16 میلیون نفر از ما از بی خوابی رنج می بریم و صنعت خواب 100 میلیارد پوند ارزش دارد. پس چه جهنمی می کنید که نتوانید از وسایل کافی سیر شوید؟ یا بدتر از آن ، شما دچار بی خوابی شدید هستید؟

این دقیقاً همان روزنامه نگاری است که میراندا لوی در آن قرار گرفت. پس از یک واقعه فاجعه بار ، او یک شب بی خوابی داشت ، سپس یک شب دیگر ، و سپس یک شب دیگر. او از هر کسی که می توانست کمک بگیرد: پزشکان ، یک درمانگر ، یک متخصص طب سوزنی ، یک هیپنوتیزم ، یک متخصص ریکی و یک مربی شخصی – اما به نظر نمی رسید که هیچ چیزی مثر باشد.

بنابراین او تصمیم گرفت کتابی در این باره بنویسد ، و نبرد ناتوان کننده خود را با بی خوابی و اینکه چگونه سرانجام آن را درمان کرد ، به اشتراک بگذارد. بخشی از خاطرات ، بخشی از گزارش ، خاطرات بی خوابی: چگونه یاد گرفتم دوباره بخوابم قول کمک به هرکسی را که برای داشتن یک خواب خوب شبانه تلاش می کند – چه گاه به گاه و چه در تمام اوقات – به آنها کمک می کند و مشکلات را درک می کند زیرا بهترین راه خود را برای استراحت مورد نیاز خود پیدا می کند. در اینجا ، میراندا عصاره ای در مورد بی خوابی و تأثیری که واقعاً بر سلامت جسمی و روانی شما دارد با GLAMOR به اشتراک گذاشته است.

بی خوابی بر بدن شما تأثیر می گذارد

وقتی افراد در مورد بی خوابی صحبت می کنند ، معمولاً از آن به عنوان علامت یک بیماری روانی یاد می کنند. بسیاری از گفتگوها در مورد اضطراب و افسردگی و غیره وجود دارد. اما به ندرت می توان تأثیرات جسمی بی خوابی را در این زمینه بررسی کرد.

تحقیقات پزشکی – و تجربیات شخصی خودم – نشان می دهد که تأثیرات جسمی حتی یک دوره کوتاه بی خوابی می تواند چشمگیر و ناتوان کننده باشد. در حقیقت ، بی خوابی با انواع مختلفی از چاقی گرفته تا دیابت نوع 2 و حتی آلزایمر مرتبط است.

دلایل آن در مجله روانشناسی تجربی در ماه مه 2019 مورد بحث قرار گرفت ، نظریه هایی از عروق خونی مملو از رسوبات چربی تا “زباله های سلولی” در مغز. طبق این تحقیق ، در افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند میزان مولکول هایی به نام microRNA به میزان قابل توجهی افزایش یافته که پروتئین سلول ها را سرکوب می کنند و قبلاً با التهاب و سلامت عروق خونی در ارتباط بوده اند.

خارق العاده.

کم خوابی جزئی …

… به اندازه نوع مزمن بد نیست. این زمانی است که کمی می خوابید اما نه به میزان مورد نیاز. کارشناسان از این امر به عنوان “بدهی خواب” یاد می کنند. بعد از یک شب احساس خستگی خواهید کرد اما به طور معمول می توانید فعالیت های روز بعد را تأمین کنید. به دنبال دو یا سه مورد بی خواب ، احساس خستگی و تحریک پذیری خواهید کرد. عملکرد شما ممکن است تحت تأثیر سردردها ، کندی واکنش ها ، مشکلات حافظه و کندی تحت تأثیر قرار گیرد. رانندگی احتمالاً خطرناک است.

محرومیت از خواب نسبی طولانی مدت – گرچه به اندازه بی خوابی ویرانگر نیست – اما هنوز کاملاً جدی است. همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی ، خرید آنلاین و خدمات پخش 24 ساعته و 7 ساعته ، این امر رایجتر می شود. در یک مطالعه ، محققان گروهی از داوطلبان را که فقط چهار ساعت در شب و به مدت شش روز می توانستند روی تربت بخوابند ، پیگیری کردند. آنها در پاسخ به واکسن آنفلوانزا فشار خون بالاتر ، سطح بالاتری از هورمون استرس کورتیزول و آنتی بادی های کمتری ایجاد کردند. آنها با سر و صدا به مشکلات درازمدت ، نشانه هایی از مقاومت به انسولین ، پیش ساز دیابت نوع 2 را نشان دادند. خبر خوب این است که سلامتی دانشجویان پس از جبران بدهی خوابشان به حالت عادی بازگشت. اما بسیاری از بزرگسالان با زندگی کاری پر از عصبانیت هرگز کاملاً موفق به انجام این کار نمی شوند ، بنابراین این یک داستان احتیاط آمیز است.

بی خوابی مزمن

واضح است که انجام یک مطالعه کمبود خواب بر روی گروهی از افراد برای چندین سال غیرانسانی است. اما محققان در مورد ویرانی که سالها بی خوابی ایجاد کرده است تصور می کنند. در اینجا ، بدون هیچ نظم خاصی ، برخی از راه هایی وجود دارد که بی خوابی مداوم می تواند بدن شما را ویران کند.

افزایش وزن

علم: بر اساس تجزیه و تحلیل 36 مطالعه که در ژورنال چاقی مطرح شد ، کم خوابیدن باعث افزایش وزن می شود. (آیا می توانید روی ژورنال چاقی کار کنید؟ ممکن است در مهمانی ها مکالمه را متوقف کنید. یا آنها را شروع کنید.) بی خوابی تولید گرلین و لپتین – هورمون های کنترل کننده گرسنگی را مختل می کند. بنابراین شما هوس غذاهای چرب ، نشاسته ای و شیرین می کنید ، به طور بالقوه صدها کالری اضافی در روز در کربوهیدرات های تصفیه شده می خورید.

فرسودگی روزانه به این معنی است که دیگر نمی توانید حوصله ورزش را داشته باشید و به همین دلیل وزن شما مارپیچ می شود.

چه اتفاقی برای من افتاد: برای شش سال اول سقوط بی خوابی ، می توانم بگویم که در واقع وزن کم کردم – از طریق تون عضله و حتی تراکم استخوان – اگرچه آزمایش اولیه برای مورد دوم طبیعی بود. سپس ، اعداد روی ترازو شروع به بالا رفتن کردند. برای من این بیشتر به این دلیل بود که سرانجام دارویی به نام اولانزاپین برای من تجویز شد. در واقع این یک داروی ضد روان پریشی است ، قرصی که عمدتا برای مدیریت روان پریشی استفاده می شود – مجموعه ای از علائم شامل توهم ، توهم و پارانویا ، که در مبتلایان به اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی شایع است. اولانزاپین همچنین می تواند برای “تقویت” ضد افسردگی استفاده شود. عارضه اصلی اولانزیپین را حدس می زنید؟

علاوه بر بالون کردن ناشی از شیمیایی ، من فرسوده و بدبخت شده بودم و اصول غذایی سالم من مدتهاست که از بین رفته است. هراسی در مورد ترک خانه هیچ مشکلی در میزان ورزش نداشت.

بنابراین ، من چاق شدم. وقتی این کتاب در حال چاپ است ، من تلاش کرده ام (با موفقیت) این پوندهای اضافی را جابجا کنم.

دیابت

علم: گزارشی در مجله Diabetes Care نشان داد که افزایش قابل توجهی در دیابت نوع 2 در افراد مبتلا به بی خوابی مزمن وجود دارد. بیمارانی که به مدت یک سال یا بیشتر خواب کم (کمتر از پنج ساعت در شب) داشتند ، سه برابر خطر خواب شش ساعت یا بیشتر را داشتند. همانند چاقی (که به دیابت نوع 2 نیز مرتبط است) ، علت اصلی آن اختلال در تنظیم هورمونی طبیعی بدن است ، اما در این حالت خواب ناکافی است.

چه اتفاقی برای من افتاد: در چند قرار ملاقات پزشکی ، به من گفتند که سطح قند من بالا رفته است (کلمه دیابت هرگز استفاده نشده و هیچوقت هیچ دارویی به من داده نشده است). واضح بود که باید رژیم خود را اصلاح کنم ، و همیشه قبل از اینکه پرستار فرصتی برای ذکر آن داشته باشد ، با قول انجام این کار به آنجا می رسیدم. قند خون من اکنون در حد طبیعی است.

از آنجا که بیش از هر زمان دیگری برای ما ضد افسردگی تجویز می شود ، سردبیر زیبایی GLAMOUR نشان می دهد زندگی در داروهای بهداشت روان واقعاً چگونه است

بیماری قلبی

در سال 2019 ، یكی از دانشگاه های برتر آمریكا گزارش جامعی را در ارتباط با بی خوابی با كلسترول بالا و فشار خون منتشر كرد. در افرادی که خواب کافی ندارند نیز میزان هورمون های استرس و موادی که نشان دهنده التهاب است ، یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. و ضربه زننده: خواب کمتر از چهار ساعت در شب می تواند خطر مرگ یک زن در اثر بیماری های قلبی را دو برابر کند.

چه اتفاقی برای من افتاد: کلسترول من تا حد متوسط ​​جدی افزایش یافت. از آنجا که شروع به کاهش وزن کردم ، بهتر است ، اما هنوز بزرگ شده است. فشار خون من همیشه خوب بوده است.

دمانس / آلزایمر

علم: تحقیقات فعلی نشان می دهد که بی خوابی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد. یک گزارش از دانشکده پزشکی هاروارد حاکی از آن است که افراد دارای اختلال خواب تقریباً 1.7 برابر بیشتر از افراد فاقد اختلال شناختی هستند. یک مطالعه علمی به ویژه ترسناک بود. نویسنده ادعا کرد “شواهد اولیه” وجود دارد که نشان می دهد از دست دادن حتی یک شب خواب می تواند سطح پروتئین مغزی را که در بیماری آلزایمر نقش دارد افزایش دهد.

چه اتفاقی برای من افتاد: بخشش؟ چی؟ شما چیزی گفتید؟ حافظه من مثل گذشته نیست. بنابراین آلزایمر در پست است. آیا این واقعا می تواند درست باشد؟ سایر مواردی که برای من اتفاق افتاد: کمبود خفیف آهن ، کلسیم و ویتامین D. آزمایش خون در سال هشتم برخی از کمبودها را برطرف کرد. اما قرص های آهنی حالم را بد می کردند. یکی از دوستان GP به من توصیه کرد که رژیم غذایی با گوشت قرمز و اسفناج بیشتر کافی باشد. قرص های کلسیم / ویتامین D برای من تجویز شده مانند گچ خوردن بود. بنابراین دوست دکترم به من گفت که 1000 iu ویتامین D3 کافی است. من الان هر روز ویتامین D می خورم و به روشی غیرقابل تعریف احساس بهتری دارم.

عفونت های ویروسی

به خوبی شناخته شده است که خواب برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است – بخشی از آرایش ما که با آنتی ژن ها یا مهاجمان خارجی و همچنین “سلول های T” مقابله می کند: گلبول های سفید خون که سلول های حامل ویروس را از بین می برند. یک مطالعه در بایگانی پزشکی بین المللی نشان داد که افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند سه برابر بیشتر از کسانی که هشت یا بیشتر کامل سرما می خورند احتمال سرماخوردگی دارند.

چه اتفاقی برای من افتاد: خوشبختانه سقوط Insomnia من قبل از Covid-19 بود. من به خاطر نمی آورم که به ویژه بیشتر از سرماخوردگی – یا حتی یک مورد آنفولانزا – استفاده کنم ، اما این احتمالاً به این دلیل بود که من آنقدر خانه را ترک نکردم و با این همه میکروب روبرو شدم.

با بی خوابی مبارزه می کنید؟ این هک فشاری “مالش پا” برای به خواب رفتن نبوغ است

پس آیا همه افراد بی خوابی محکوم به فنا هستند؟

مشکل کمبود مطالعات طولانی مدت به دنبال همان گروه از افراد است. گورو خواب من ، دکتر سوفی بوستوک ، می گوید: “همه این شرایط مزمن چند عاملی هستند ، بنابراین برای رد تأثیر عوامل مخلوط کننده به افراد زیادی نیاز داریم.” در مطالعات کوتاه مدت ، افراد سالم به طور معمول پس از چند روز خواب مناسب بهبود می یابند.

“با این حال ، ما به پروژه هایی نیاز داریم که بتوانیم تأثیرات طولانی مدت بهبود خواب برای مبتلایان به بی خوابی را تجزیه و تحلیل کنیم. خبر خوب این است که این اتفاق می افتد به دلیل مداخلات دیجیتالی مانند برنامه ها و ابزارهای آنلاین که ذاتاً قابل مقیاس هستند. ‘

و سرانجام ، شاید برخی از خبرهای خوب برای ما بچه دار شویم. دکتر بوستوک می گوید: “والدین چندین نسل با کاهش خواب کنار آمده اند.” “هیچ مدرکی وجود ندارد که پدر و مادر عمر کمتری نسبت به کسانی که بچه ندارند ، داشته باشند. در حقیقت ، اگر چیزی وجود دارد ، برعکس است. ‘

در اینجا به معنای واقعی کلمه تمام مواردی است که شما باید در مورد خواب بدانید (و چگونه می توانید بیشتر از آن بخورید)

خاطرات بی خوابی: چگونه یاد گرفتم دوباره بخوابم – پیشگفتار دکتر سوفی بستوک از میراندا لووی توسط انتشارات آستر ، 9.99 منتشر شده است. www.octopusbooks.co.uk

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>