لنگش کردن: تأثیر سلامت روان همه ما در شیوع ویروس کرونا احساس می کنیم

[ad_1]

شما احساس را می دانید. به جای اینکه صبح از رختخواب بیرون بیایید و برای روز آینده احساس آمادگی کنید ، لحاف را روی سر خود می کشید و زنگ هشدار خود را به خواب می کشید. به جای اینکه از فکر آپرولز در باغ آبجو با همسران ‘قانون شش نفر’ خود در این آخر هفته هیجان زده شوید ، کمی احساس بی احساسی می کنید. شما احساس فرسودگی و احساس افسردگی نمی کنید. شما احساس نمی کنید بی سر و صدا، اما احساس شادی خاصی هم ندارید.

شما فقط کمی احساس می کنید ، “تاری”. ما دقیقاً احساس شما را می دانیم ، زیرا ما نیز آن را احساس می کنیم. و شرط می بندیم که اکثر مردم در حال حاضر – پس از هرج و مرج ، اندوه و استرس همه گیر و یک سال قفل متوالی – نیز این احساس عجیب و غریب تقریباً جدا را تجربه می کنند.

آیا شما “خماری اجتماعی” را تجربه می کنید؟ یک دلیل عصبی وجود دارد که شما بعد از دیدن دوستان احساس خستگی جسمی و روحی می کنید

اکنون ، مقاله ای در نیویورک تایمز روانشناسی پشت این احساس را توضیح داده است ، و این پدیده بهداشت روان را که همه گیر است ، کاملاً محصور می کند.

روانشناس آمریکایی ، آدام گرانت ، نویسنده کتاب های پرفروش از جمله دوباره فکر کنید: قدرت شناخت آنچه شما نمی دانید.

“این خلا between بین افسردگی و شکوفایی است – عدم رفاه. شما علائم بیماری روانی ندارید ، اما تصویر سلامت روان نیز نیستید. شما با تمام ظرفیت کار نمی کنید. انگیزه ، توانایی شما در تمرکز را مختل می کند و احتمال کاهش کار را سه برابر می کند. به نظر می رسد شیوع آن بیشتر از افسردگی اساسی است – و از برخی جهات ممکن است یک عامل خطر بزرگ برای بیماری روانی باشد. “

برای دیدن این تعبیه شده ، باید کوکی های رسانه اجتماعی را تأیید کنید. تنظیمات برگزیده کوکی من را باز کنید.

گرانت در ادامه توضیح می دهد که اصطلاح “خسته کننده” پس از بررسی این احساس عجیب راکد و یکنواختی ، جامعه شناس کوری کیز ابداع شد. تحقیقات وی حاکی از آن است که کسانی که در آینده دچار افسردگی اساسی و اختلالات اضطرابی می شوند لزوماً کسانی نیستند که اکنون علائمی از خود بروز می دهند. اما کسانی که در حال حاضر درحال لنگیدن هستند. این ایده این است که اگر شما در حال لنگیدن هستید ، ممکن است متوجه نشوید که آیا سلامت روان شما شروع به بدتر شدن می کند.

بنابراین ، اگر نگرانیم که دچار لنگی شویم ، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ گرانت روشهای مبتنی بر ذهن آگاهی را از قبیل وقت گذاشتن برای غوطه وری کامل در فعالیتی – معروف به “جریان” – مانند وقت گذاشتن برای خواندن قبل از کار ، یا یک جلسه شبانه نت فلیکس ، پیشنهاد می کند. از دیگر روش های درمانی می توان به جلوگیری از تغییر مکرر کار (مثلاً با اضطراب بررسی ایمیل های خود هر چند دقیقه یکبار) و تمرکز روی اهداف کوچک و قابل دستیابی یکی یکی ، به جای یک لیست بزرگ دلهره آور اشاره کرد.

GLAMOR همچنین در مورد چگونگی محافظت از سلامت روان در طول بیماری همه گیر ، نحوه جلوگیری از فرسودگی شغلی هنگام کار در خانه ، چگونگی سیم کشی مجدد مغز برای مثبت تر بودن پس از قفل ، و چگونگی کنار آمدن در صورت بازگشت به حالت عادی باعث اضطراب می شود. .

اگر نگران تأثیر همه گیر بر سلامت روان خود هستید ، برای مشورت و مشاوره با پزشک عمومی خود صحبت کنید و یا به سایت mind.org.uk مراجعه کنید. و به یاد داشته باشید ، اگر در حال حاضر لنگیده اید ، تنها نیستید.

Covid ‘اثر سالگرد’ همه ساله ما را از قفل شدن تحت تأثیر قرار می دهد – و شما حتی ممکن است حتی متوجه نشوید که رنج می برید

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>