نکات بهداشت روان مادران از دکتر کارپ



این یک زمان سعادتمندانه پس از 9 ماه حاملگی سخت و زایمان غالباً خیانت آمیز تلقی می شود اما “حباب کودک” همیشه چنین تجربه مثبتی نیست.

در حقیقت ، از هر 5 زن در انگلیس 1 نفر با مشکلات بهداشت روانی مادران رنج می برد. طبق یک تخمین ، طی سال گذشته ، تعداد زنانی که از افسردگی یا اضطراب پس از زایمان رنج می برند تقریباً سه برابر شده است که احتمالاً به دلیل فشارهای اضافی همه گیر است. و وقت آن است که صادقانه در مورد آن صحبت کنیم.

به لطف رونق مادران تازه متولد شده با استفاده از رسانه های اجتماعی برای صحبت صریح در مورد سلامت روان مادران ، توپ شروع به غلتیدن کرده است – اما هنوز زمان زیادی برای رسیدگی و درمان شرایط بهداشتی مادران باقی مانده است.

برای کمک به تخریب تابوهای مربوط به سلامت روان مادران ، ما یکی از بهترین متخصصان این تجارت را به خدمت گرفته ایم ، دکتر کارپ ، یکی از معتبرترین متخصصان اطفال و متخصصان رشد کودک در آمریکا. او همچنین بنیانگذار و مدیرعامل Happiest Baby ، یک شرکت راه حل هوشمند و فناوری هوشمند است که بیش از 25 سال در لس آنجلس پزشکی اطفال را انجام می داد. او در هیئت علمی دانشکده پزشکی USC و یکی از اعضای آکادمی اطفال آمریکا است ، بنابراین می توانید از دانش او در مورد مسائل خود مطمئن باشید.

آیا در حال حاضر بیماری بومی بهداشت مادر وجود دارد؟ اگر چنین است ، علت آن چیست؟

مردم تصور می کردند عامل اصلی افسردگی پس از زایمان تغییر هورمونی است. با این حال ، بسیاری از زنان این شیفت ها را دارند و دچار افسردگی پس از زایمان نمی شوند ، و بسیاری از والدین (به عنوان مثال مردان و مادران خوانده) این تغییرات هورمونی را ندارند ، با این وجود افسردگی پس از تولد دارند. برخی از والدینی که دچار مشکلات روانی پس از زایمان هستند ، مستعد ابتلا به سابقه افسردگی یا اضطراب هستند. و استرس های زندگی همه این خطر را افزایش می دهند.

تغییر بسیاری از این عوامل بسیار دشوار است ، اما والدین کنترل بیشتری بر سه عامل بزرگ افسردگی پس از تولد دارند. بسیاری از مطالعات به ما می گویند که عوامل اصلی افسردگی پس از زایمان عبارتند از:

  • خستگی
  • گریه مداوم
  • احساس عدم پشتیبانی یا بی کفایتی
  • برای اضطراب پس از زایمان ، یک عامل اضافی ترس از غلتیدن کودک شما به یک وضعیت خواب ناامن است

چه علائمی نشان می دهد که کسی می تواند با مشکلات بهداشت روانی مادران دست و پنجه نرم کند؟

به گفته دکتر کارپ ، علائم اختلال خلقی دوران بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • غم و اندوه … اشک آور بودن ، احساس پشیمانی یا حتی ناامیدی
  • احساس گناه … احساس اینکه شما بدترین والدین جهان هستید یا اینکه کودک شما بدون شما بهتر خواهد شد
  • انتقاد داخلی … احساس همیشگی “چرا من چنین کاری کردم؟” یا “من چنین ناکامی هستم”
  • افکار سرزده … به عنوان مثال ، نگرانی از آسیب دیدن کودک
  • تحریک پذیری
  • از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • رفتارهای اجباری (شستن دستها چندین مرتبه پشت سر هم ، چک کردن کودک خوابیده بارها و بارها)
  • اضطراب و احساسی که نمی توانید ذهن خود را خاموش کنید
  • آرزو برای فرار کردن

15 مادر آنچه را که کسی هنگام بارداری به آنها می گفت در میان می گذارند

چگونه همه گیری این وضعیت را بدتر کرده است؟

والدین بودن یک نوزاد تازه متولد شده می توانند کاملاً منزوی باشند و محدودیت های مربوط به COVID والدین را مجبور به تنگ کردن شبکه های پشتیبانی خود می کند و باعث می شود بسیاری از افراد حتی بیشتر به مشکل بروند. و متأسفانه ، ما می دانیم که انزوای اجتماعی یک عامل اساسی در افسردگی پس از تولد است. به علاوه ، با داشتن گزینه های کمتری برای کمک به خارج ، والدین جدید نه تنها از عدم حمایت عاطفی جامعه ممکن است برخوردار باشند ، بلکه از حمایت های عملی گرانبها نیز محروم شده اند (کسی برای تهیه یک وعده غذایی یا نگه داشتن کودک به مدت یک ساعت در حالی که کودک به آنها کمک می کند) چرت زدن یا دوش گرفتن ، یا رسیدگی به کارهای خانه ، یا بازی با کودک نوپای آنها ، یا تهیه شام ​​… تصویر را دریافت می کنید).

در حالی که فقدان پشتیبانی عملی ، به خودی خود می تواند والدین جدیدی را به سمت افسردگی سوق دهد ، اما اغلب منجر به تحریک بزرگتری می شود: خستگی.

مادران تازه وارد ، که به طور شبانه روزی کودک کوچک خود را تغذیه و پرورش می دهند – بدون دست دیگری برای کمک به آنها – می توانند خود را خسته و بد روح ببینند.

چه نکاتی برای کاهش مشکلات روحی ، هم برای مادر و هم برای نوزاد وجود دارد؟

از درخواست کمک نترسید … این بدان معناست که به شریک زندگی خود ، خانواده یا هر کس دیگری که پیشنهاد می دهد یک دست بدهد متکی باشید. والدین مدرن سخت تر از نسل های گذشته هستند. امروز ، ممکن است داشتن یک پرستار بچه یک چیز لوکس به نظر برسد ، اما به یاد داشته باشید ، از نظر تاریخی ، همه مادران دارای 5 یاور بین خانواده بزرگ ، همسایگان و خواهر و برادر بزرگتر بودند! اما کمک گرفتن شامل جستجوی کمک حرفه ای نیز می شود. اگر علائم افسردگی یا اضطراب پس از زایمان دارید ، با پزشک خود صحبت کنید. با هم می توانید بهترین درمان را دریابید.

7 مادر جدید هک های عملی مشترکی را که برای زندگی در یک زندگی جداگانه با نوزاد متولد می شوند ، به اشتراک می گذارند

چرا خواب در مقابله با سلامت روان مادر بسیار مهم است؟

شب پس از یک خواب نامناسب ، یک “بدهی خواب” در بدن و مغز ایجاد می شود که در نهایت باید پرداخت شود ، یا با برخی از خوابهای آرام و مستمر – یا با سلامتی ما. کوتاه بودن شاتر باعث می شود بیشتر در معرض تحریک پذیری ، بیماری ، التهاب و عفونت قرار بگیریم. از سرماخوردگی گرفته تا چاقی تا ایست قلبی ، هر قسمت از بدن در هنگام کمبود خواب رنج می برد.

کمبود خواب به سرعت منجر به ضعف قضاوت ، زمان واکنش کند و اختلال در حافظه می شود. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که کمبود خواب همان اثری را دارد که مست است!

برای والدین نوزادان ، فرسودگی عامل استرس زا شماره 1 است. باعث افسردگی ، درگیری زناشویی و عدم شیردهی می شود. اما فقط سلامت بزرگسالان در معرض خطر نیست. والدینی که ناامید از خواب هستند اغلب به طور تصادفی نوزادان خود را در معرض خطر قرار می دهند. به طرز غم انگیزی ، سالانه بیش از 200 نوزاد در انگلیس در خواب می میرند و بسیاری از این مرگ ها به دلیل قرار گرفتن نوزاد در مکان ناامن اتفاق می افتد.

اگر نگران هستید که دچار افسردگی پس از زایمان در محاصره شوید ، چه کاری باید انجام دهید

آیا چیزی وجود دارد که بتواند کمک کند؟

از آنجا که خستگی یک تحریک بزرگ است ، یافتن راهی برای خواب بیشتر می تواند تا حد زیادی به کاهش افسردگی کمک کند – این جایی است که من ایجاد می کنم ، SNOO (یک تختخواب کودک پاسخگو که با ریتم های رحم آرامبخش ، تکان دادن آرام و صدای سفید آرام به خواب کودک کمک می کند) ) می تواند به یک نجات واقعی تبدیل شود. ثابت شده است که SNOO 1 تا 2 ساعت به خواب کودک اضافه می کند. همچنین با اطمینان از اینکه کودک به پشت می خوابد ، گریه مداوم را مهار می کند و به والدین فرسوده پشتیبانی عملی لازم را می دهد ، با عوامل دیگر نیز مقابله می کند. SNOO یک جفت دست اضافی برای نگهداری و تکان دادن نوزادان به عنوان یک مراقب باتجربه ارائه می دهد ، به والدین جدید اجازه می دهد تا کمک و استراحت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

برای دیدن این تعبیه شده ، باید کوکی های رسانه اجتماعی را تأیید کنید. تنظیمات برگزیده کوکی من را باز کنید.

طی یک مطالعه داخلی بر روی بیش از 10 هزار نوزاد ، ما دریافتیم که SNOO به طور مداوم به طور متوسط ​​بیش از یک ساعت خواب شبانه اضافه می کند… با بسیاری از نوزادان 7 ساعت مستقیم در 2 ماه می خوابیم. و وقتی کودک می خوابد ، مادر هم می خوابد!

داشتن کودک در وسط بیماری همه گیر به سختی ایده آل است اما در واقع محیط * عالی * را برای والدین اولین بار فراهم می کند

برای کمک به کجا مراجعه کنیم

اگر تلاش می کنید طیف وسیعی از کمک و پشتیبانی در دسترس است. PANDAS جامعه ای حمایتی و ایمن با اعضای تیم آموزش دیده و محافظت شده که برای ارائه امید و همدلی در اینجا هستند ، ارائه می دهد. با شماره تلفن کمک 0808 1961 776 (دوشنبه – یکشنبه ، 11 صبح – 10 شب) تماس بگیرید و یا برای پشتیبانی طی 72 ساعت از طریق سرویس پشتیبانی از طریق ایمیل [email protected] ایمیل کنید.

شما همچنین می توانید برای گفتگو و به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات خود به انجمن ذهن مراجعه کنید یا با انجمن بیماری پس از زایمان (APNI) در شماره 0207 386 0868 یا با استفاده از جعبه گفتگوی زنده در وب سایت آنها در ارتباط باشید (هر دو دوشنبه – جمعه ، 10 صبح – 2 بعد از ظهر).

اگر فکر می کنید ممکن است PND داشته باشید ، در اسرع وقت با پزشک عمومی یا بازدید کننده سلامتی خود صحبت کنید. اگر خودیاری ، انتخاب شیوه زندگی یا حمایت خیریه کمکی به شما نمی کند ، ممکن است داروهای ضد افسردگی برای شما تجویز شود یا برای درمان روانشناختی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) به شما ارجاع شود.

در صورت نیاز فوری به کمک ، در موارد اضطراری با شماره 111 یا 999 تماس بگیرید.

مهمتر از همه ، در از بین بردن این مسئله در سکوت مبارزه نکنید. همانطور که در وب سایت NHS می گوید ، تقصیر شما نیست که افسرده هستید و به این معنی نیست که پدر یا مادر بدی هستید ، یا اینکه کودک شما را از شما می گیرند (نوزادان فقط در شرایط بسیار استثنایی تحت مراقبت قرار می گیرند) . افسردگی پس از زایمان ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. تو تنها نیستی.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>