چرا رژیم لاغری از نظر روحی و جسمی برای ما مضر است

[ad_1]

در حالی که وعده آزادی پس از یک سال تعطیلی باید بسیار شیرین باشد ، اما برای بسیاری از مردم تاریخ 21 ژوئن – زمانی که نخست وزیر بوریس جانسون امیدوار است تمام محدودیت های اجتماعی را پایان دهد – با وحشت در دفتر خاطرات آنها قرار دارد. از آنجا که پس از یک سال فاصله اجتماعی و مبل و کاناپه ، با لباسهای گشاد و دمپایی ، مفهوم دیدن مردم – واقعاً دیدن مردم ، نه فقط در بزرگنمایی – با ترس از اینکه قفل برای بدن ما چه کرده است و چگونه اکنون نگاه کن دلیل نگران کننده افزایش بحث رژیم غذایی و برنامه های سریع و خطرناک کاهش سرعت اینترنت و گروه های WhatsApp شماست.

دکتر جوانا سیلور ، روانشناس ، سرپرست درمان اختلالات خوردن در بیمارستان نایتینگل ، می گوید: “بسیاری از افراد در اثر قفل شدن وزن کمتری پیدا کرده اند و مهم این است که به جای شرمساری ، این مسئله را عادی کنیم.” “رژیم غذایی تصادفی برای زندگی پس از قفل ، مشغله های وزن و شکل را تقویت می کند و می تواند تأثیرات عمده ای بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد.”

و این نکته مهم است ، رژیم های مد روز کار نمی کنند. به هر حال در بلند مدت نیست.

پریا توو (متخصص تغذیه ثبت شده) (https://www.dietitianuk.co.uk/) می گوید: “رژیم لاغری باعث کاهش اشتها ، گرسنگی و سیری هورمون ها می شود و متابولیسم بدن را کاهش می دهد بنابراین در زندگی روزانه انرژی کمتری می سوزانید.” “وقتی کالری خود را کم می کنید و کم غذا می خورید ، بدن آن را به عنوان یک قحطی تشخیص می دهد – این یک حالت هوشیاری بالا است و در نتیجه ، بدن هورمون های ارسالی به بدن را تغییر می دهد.”

این پیام رسان های هورمونی یک کریپتونیت رژیم لاغری هستند: در حالی که لپتین ، پپتید YY و CCK (کوله سیستوکینین) معمولاً برای پشتیبانی از تنظیم اشتها و هضم غذا کار می کنند ، اما اگر ناگهان کم غذا بخورید ، کاهش می یابد. در همین حال ، گرلین – که اغلب اوقات “هورمون گرسنگی” نامیده می شود – افزایش می یابد ، اشتها را بیش از حد شارژ می کند و به بدن شما دستور می دهد غذای بیشتری پیدا کند. اگر قبلاً رژیم گرفته اید – و احتمال این که شما داشته باشید ، با نظرسنجی سال گذشته نشان داده شده است که یک فرد عادی در طول زندگی خود 126 رژیم غذایی مد را تجربه می کند – گرسنگی طاقت فرسایی را که در روز اول وارد می شود ، کاملاً می دانید ، مصمم به خرابکاری در “بهترین” نیت های شما.

توو می گوید: “بدن یک منطقه وزنی مشخص دارد که به طور ایده آل می خواهد در آن باشد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به وزن شما انجام می دهد.” بعد. “بدن شما به طور طبیعی دارای مکانی سالم است که دوست دارد وزن شما باشد ، اما رژیم های غذایی شدید این سیستم را گیج می کنند و باعث می شوند بدن شما احساس نیاز به ذخیره چربی اضافی برای آماده شدن برای چرخه بعدی غذا خوردن محدود کند.”

پیامدهایی که دامنه گسترده و بالقوه طولانی مدت دارند. توو می گوید: کمبودهای تغذیه ای که در پی لاغری ایجاد شده است “می تواند بر استخوان ها ، ناخن ها ، موها ، دندان ها و پوست شما تأثیر بگذارد و روی باروری و قاعدگی تأثیر بگذارد.” “علاوه بر این ، عضله و قدرت می تواند از بین برود ، شما را ضعیف ، خسته ، فرار کرده و در برابر برداشتن عفونت و بیماری آسیب پذیرتر می کند.” دقیقاً همان چیزی نیست که می خواهید در میان یک بیماری همه گیر بشنوید.

تابستان داغ دخترانه به معنای تابستان دخترانه لاغر نیست ، بنابراین ، لازم نیست قبل از 21 ژوئن وزن کم کنید (حتی اگر خوراک اجتماعی شما را تحت فشار قرار دهد)

لازم به ذکر است که مسئله در اینجا شیطان پرستی در مورد افزایش وزن نیست ، بلکه در مورد برجسته سازی رژیم های غذایی است که باعث می شود بدن خود را جدا کنیم – <حتی> بعد از ایجاد آن از طریق موضوعی جدی و قابل توجه به عنوان یک بیماری همه گیر.

تحقیقات دانشگاه هلسینکی نشان داد که بی نظمی در خوردن غذا در میان جوانان می تواند حتی “ده سال بعد” به “بهزیستی روانشناختی” منجر شود. با مطالعه ، جنبه های بی نظمی غذا خوردن به عنوان شخصی که به طور خودسرانه در هنگام گرسنگی یا سیری تصمیم می گیرد ، صرف نظر از احساس خود ، تعریف می کند. خود را به طور مداوم وزن می کنند؛ برنامه ریزی دقیق وعده های غذایی ؛ شمارش کالری ؛ توزین کردن غذاها و پیروی از یک رژیم غذایی دقیق یا قطع برخی از غذاها از رژیم غذایی آنها ، به نظر نگران کننده ای برای بسیاری از رژیم های مد سریع این روزها به طرز نگران کننده ای به نظر می رسد.

و تأثیرات کوتاه مدت روانشناختی به همان اندازه نگران کننده است. در حالی که خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند بر قسمت عاطفی مغز ما تأثیر مثبت بگذارد ، اما محدودیت باعث کاهش روحیه و تحریک پذیری ما می شود. دکتر سیلور می گوید: “مردم معمولاً تمرکز و تمرکز را دشوار می کنند و می تواند باعث افزایش وسواس در مورد غذا شود” ، همچنین می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد. “وقتی کسی از یک روحیه پایین رنج می برد ، کمتر احساس می کند با دیگران ارتباط دارد و گوشه گیر و منزوی می شود.” آیا انداختن سایز لباس پس از یک سال فاصله واقعاً ارزش این را دارد که قطع اتصال بیشتر شود؟

حتی اگر به خود بگویید فقط برای داشتن فرم مناسب برای 21 ژوئن فقط باید رژیم بگیرید ، چه اتفاقی می افتد؟ دکتر سیلور می گوید: “حتی پس از آن تاریخ ، ممکن است برای حفظ این” بدن جدید “احساس فشار کنید ، که می تواند به محدودیت غذا ، اشتغال و وسواس بیشتر دامن بزند.” “و اگر دوباره شروع به خوردن غذا می کنید ، ممکن است احساس کنید که” شکست خورده اید “، که می تواند بر عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد.”

اضطراب در مورد وزن چیز جدیدی نیست – بحث رژیم غذایی خطرناک است و اکثریت ما در جامعه بزرگ شده ایم که مدتهاست (اما به اشتباه) ارزش یک شخص را با ظاهر او برابر می کند. اگر احساس فشار به رژیم دارید ، تقصیر شما نیست. اما می توانید سعی کنید در عوض با خود مهربان باشید.

“قفل شدن منجر به استرس و اضطراب بی نظیری شده است که همه ما به روشهای مختلفی با آن کنار آمده ایم. برای برخی از افراد که بدنشان مناسب است و ورزش می کنند ، برای دیگران احساس امنیت نمی کنند و به اندازه کافی غذا نمی خورند ، زیرا غذاهای دیگر منبع آرامش بوده است.” Tew می گوید: “اگر رابطه شما با غذا و بدن شما در اثر قفل شدن تغییر کرده باشد ، کاملاً انتظار می رود.”

در حقیقت ، Covid-19 قبلاً تأثیرات مخربی بر احساس ما نسبت به خودمان داشته است. از هر ده نفر ، چهار نفر تغییر در کیفیت رژیم غذایی خود مشاهده کرده اند و موسسه خیریه اختلال در خوردن غذا ، Beat از افزایش 173 درصدی تقاضا برای حمایت بین فوریه 2020 و ژانویه 2021 خبر داد.

توو می گوید: “اکنون زمان آن نیست که رژیم را خراب کنید یا سعی کنید خود را تغییر دهید.” “در عوض ، بر تغذیه بدن خود با غذاهای خوشمزه تمرکز کنید ، تمرینات خود ترحم آمیز مانند روزنامه نگاری و مدیتیشن را انجام دهید و اگر به درمان یا حمایت از متخصص تغذیه نیاز دارید ، هیچ شرم آور نیست.”

توو اضافه می کند ، بهترین راه برای کاهش وزن این است که مهلت نداشته باشید اما یک رویکرد طولانی مدت داشته باشید. “اگر می توانید وقتی گرسنه هستید غذا بخورید ، وقتی سیر شدید متوقف شوید و به بدن خود اعتماد کنید ، این با شما کار می کند. ممکن است به کاهش وزنی که می خواستید نرسید ، اما جسمی شاد و سالم خواهید داشت. “

اگر می خواهید نگرانی های کاهش وزن را خاموش کنید ، به این فکر کنید: وقتی برای اولین بار دوستان یا خانواده خود را در آغوش می کشید ، همه چیز تمام است ، درباره آنها چه فکری می کنید؟ که آنها وزن خود را اضافه کرده اند؟ خیر. شانس وجود دارد ، شما فکر خواهید کرد که چقدر آنها را دوست دارید و آنها را از دست داده اید – و اینکه دیدن هر اینچ آنها بزرگترین هدیه است. اکنون خود را از طریق چشم آنها ببینید. اینها چگونه شما را نیز خواهند دید. یادت باشد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>