چرا شما خماری اجتماعی را تجربه می کنید و چگونه می توانید با آنها کنار بیایید

[ad_1]

خماری اجتماعی
اسم: احساس خستگی مطلق پس از معاشرت با دوستان پس از قفل شدن. یک دقیقه شما با آغوش باز از آن بطری دوم Whispering Angel استقبال می کنید ، و لحظه دیگر را در رختخواب می گذارید – احساسی ، شکسته ، خسته و اشتیاق به زندگی آرام آرام.

روز یکشنبه ظهر است ، من بعد از یک شنبه پر از تفرج ، پیک نیک پارک و مهمانی باغ در رختخواب دراز کشیده ام. احساس می کنم احساساتی ، شکسته هستم و دقیقاً می گویم تمام بدنم را با ده خفاش گرد کرده اند. من دیروز حتی مشروب نخوردم. من سریع خودم را با خماری اجتماعی تشخیص می دهم.

خماری اجتماعی در واقع از خماری ناشی از الکل بدتر است (و به من اعتماد کنید ، من مقدار شرم آوری از آن داشته ام). در حالی که در کنار تختخواب من سردرد ضربان دار یا سطل مریضی ندارم ، اما از نظر جسمی و روحی از انتخاب لباس خسته شده ام ، و خودم را به یک رویداد اجتماعی در حمل و نقل عمومی می رسانم و سپس مکالمه با افرادی را که در آنها ندیده ام حفظ می کنم 12 ماه در مورد همه کارهای هیجان انگیز و جالبی که در قفل کردن انجام داده ام (بخوانید: تماشای واقعی زنان خانه دار از بورلی هیلز).

در اینجا یک راهنمای فوق العاده ساده برای نقشه راه چهار مرحله ای بوریس جانسون برای خارج شدن از قفل وجود دارد

به نظر می رسد که من در رنج خود تنها نیستم. پس از انتقال شرایط خود تشخیص داده شده به همکارانم در Zoom ، همه موافقت کردند. یکی پس از سه روز عصبانیت ، خماری اجتماعی شدیدی را پشت سر گذاشت ، ادعا کرد: “دیگر هرگز نمی خواهم مردم را ببینم.”

جودی کیس ، درمانگر و بنیانگذار Self Space ، این تجربه را به بازگشت به سالن ورزشی پس از اتمام وقت تشبیه می کند. وی گفت: “مفید است اگر بخاطر بسپارید بعد از دوازده ماه محدودیت ، تنهایی و جدایی ، وقتی دوباره می خواهیم عضلات اجتماعی خود را از بین ببریم ، احساس خستگی می کنیم.” “شما می توانید فکر کنید که این کار بازگشت به ورزشگاه پس از وقت استراحت است ، شما واقعاً در اولین سفر بازگشت به دنبال آن نخواهید بود با این انتظار که قادر خواهید بود قبل از هر کاری که می توانید انجام دهید.” خماری اجتماعی ” قبلاً مختص افراد درون گرا بود اما اکنون بسیاری از ما پس از معاشرت ، احساس ریزش ، مه و ضعف می کنیم. “

“برای بیش از یک سال ، اکثریت ما در خانه مانده ایم و تعاملات اجتماعی محدودی داشته ایم. بنابراین ، با روی کار آمدن قانون شش یا دو خانوار ، بسیاری از مردم احساس خستگی می کنند و برای معاشرت تلاش می کنند و می خواهند که عقب نشینی کنند. روت کودزی ، متخصص روانشناسی و علوم اعصاب ، نویسنده کتاب مربی ذهنیت ، می گوید: “

روت توضیح می دهد که در واقع یک دلیل عصبی وجود دارد که ما اینگونه احساس می کنیم. ظاهراً ، وقتی دوره های طولانی تغییر ، استرس و بحران را پشت سر می گذاریم ، می تواند ما را تحت تأثیر قرار دهد ، تحت تأثیر قرار دهد و تغییر دهد – همچنین می تواند مواد شیمیایی مغز ما را نیز تغییر دهد.

“وقتی اوضاع ما تغییر می کند در طی یک دوره زمانی ایجاد می شود و عادی جدید ما ، این مسیرها با تکرار تقویت می شوند تا زمانی که رفتار طبیعی جدید است …. ماندن در داخل ، ارتباط با دوست از طریق فن آوری و کار در خانه. n بسیاری از ما مسیرهای عصبی جدیدی را در حین قفل کردن آنچه اکنون طبیعی است ایجاد کرده ایم و تصور این تغییر می تواند بر اضطراب ، ترس و اعتقادات محدود کننده ما بیفزاید. بعلاوه ، سطوح بالاتر کورتیزول (استرس) می تواند بر عملکرد شناختی و سرب تأثیر بگذارد. به مه مغز – احساس غرق شدن و قادر به تمرکز واضح یا بیشتر نیست. “

اینها درسهای حیاتی است که ما در حین قفل کردن آموخته ایم و همه باید به آنها ادامه دهیم

در واقع ، تحقیقات نشان می دهد که مغز انسان به گونه ای تکامل یافته است که نسبت به تجربه های مثبت ، بسیار شدیدتر نسبت به تجربیات منفی واکنش نشان می دهد. روت توضیح می دهد: “این بخشی از غریزه اولیه ماست که ما را از خطر و خطر در امان نگه دارد – اما این تعصب منفی ممکن است گاهی اوقات مانع شود و فکر ما را بکشد ، خصوصاً در چنین زمان هایی”. “مهم است که از این واقعیت و نحوه کار مغز ما آگاهی داشته باشیم ، به طوری که بتوانیم آگاهانه برای سلامت مغز خود وقت بگذاریم – زمان برای تأمل ، زمان برای پردازش احساسات و احساسات و سپس زمان برای تمرکز بر واقعیت به گام های کوچکی برمی گردیم که می توانیم برای خلق و خو ، سلامت روانی و رفاه خود کنترل کنیم.

ممکن است برخی از افراد در واقع دچار اضطراب اجتماعی شده باشند یا این شرایط را برای کسانی که قبلاً با آن رنج برده اند تشدید کرده باشد. “قبل از همه گیری ، بسیاری از آنها مکانیزم های مقابله ای را به وجود آورده اند و اغلب زندگی روزمره دارند و آنچه” درمان در معرض “نامیده می شود به شما كمك می كند تا برخی از نگرانی ها و ترس ها را برطرف كند. ما همچنین وقت آن را داشتیم که بیش از گذشته نگران آینده باشیم ، به این معنی که معاشرت ، اتصال مجدد و بازگشت به دنیا طاقت فرسا است و احساس سختی بیش از گذشته دارد. “

مهم است که به بدن خود گوش فرا دهیم. اگر بعد از معاشرت احساس خستگی می کنید ، اغلب نشانه این است که بیش از حد کار می کنید. فراتر از این تعاملات بسیار فراموش شده ، رفت و آمد ، شلوغی ، سر و صدای زیاد و حضور در اطراف گروه هایی از مردم نیز وجود دارد که طی سال گذشته آنها را به طور منظم تجربه نکرده ایم. اگر پس از معاشرت وقت کافی برای شارژ مجدد به خود ندهیم ، می توانیم از نظر روحی ، عاطفی و جسمی ناخوشایند شویم ، بنابراین اگر این زمان را نیز در اختیار داشته باشید ، به این معنی است که در آینده می توانید کارهای بیشتری از آن انجام دهید و لذت بیشتری ببرید. این در مورد گوش دادن به آنچه شما نیاز دارید قبل از خود را متعهد است.

ما دارای مشکلات اعتماد پس از قفل هستیم: کمتر از یک چهارم ما به بوریس اعتماد داریم تا ما را با سلامتی به زندگی عادی برگرداند … و چه کسی می تواند ما را سرزنش کند؟

در اینجا چند نکته با پشتیبانی متخصص برای مدیریت خماری های اجتماعی خود از روت کودزی آورده شده است …

مرحله به مرحله شروع کنید
لازم نیست که همه افراد را فوراً ببینید ، بنابراین احساس آرامش نمی کنید که دوباره به آهستگی وارد معاشرت شوید و به “انرژی اجتماعی” خود کمک کنید.

مکث را فشار دهید و انرژی خود را دوباره شارژ کنید
استراحت بیشتر در زمان بحران و افزایش استرس بسیار مهم است. برای سلامتی مغز خود وقت بگذارید – زمان برای تأمل ، زمان برای پردازش احساسات و احساسات. اطمینان حاصل کنید که هنوز برای خود وقت اختصاص داده اید – این برای بسیاری از افراد یک نقره بود که قفل آن را به وجود آورد ، وقتی همه چیز دوباره مشغول شد ، این اغلب اوقات زمانی است که ما آن را انعطاف پذیر و آخرین در لیست می بینیم. با قرار دادن این در دفترچه خاطرات ، آن را در اولویت قرار دهید یا به این فکر کنید که پس از معاشرت با رویدادها ، به مکان بیشتری نیاز خواهید داشت یا روزهای نقاهت

به یاد داشته باشید ، شما کنترل دارید
اگر افراد خاصی ، گپ های گروهی یا تماس هایی وجود داشته باشد که شما را عصبانی ، ناراحت ، ناامید یا پریشان می کند ، می توانید آنها را بی صدا کنید یا آنها را برای مدتی پنهان کنید ، نیازی به بازگشت سریع به هماهنگی برای ملاقات حضوری با این افراد نیست شما آماده ای. ممکن است این باشد که شما می خواهید آن رابطه / دوستی را حتی ارزیابی کنید ، یا ممکن است بخواهید مکانیزم های مقابله ای مانند ملاقات آنها در محیط گروهی با دیگران را معرفی کنید تا احساس نکنید که آنها انرژی شما را یک به یک فشرده اند.

اضافه بار حسی

فکر بازگشت به سر و صدا و شلوغی سبک زندگی قبلی ما ممکن است یک بار واقعی حسی را به همراه داشته باشد ، بنابراین در مورد محلی که ملاقات می کنید فکر کنید – اگر در حال حاضر باغ شما از آنجا شروع به کار کند ، یا یک پیاده روی محلی آرام از شلوغی و شلوغی همچنین ، می توانید از عطرها و روغنهای اساسی (حتی روی ماسک خود) که آرامش بخش هستند مانند اسطوخودوس استفاده کنید.

برخی هنجارهای جدید را برای خود ایجاد کنید
فقط به این دلیل که ما از حالت قفل خارج می شویم به این معنی نیست که باید موارد مثبت آنچه در قفل کردن لذت برده اید ، یاد گرفته اید یا تجربه کرده اید پایان یابد. بنابراین ، اگر وقت آرام تری را معرفی کرده اید ، وقت من ، مسئولیت دفتر خاطرات / برنامه ، مراقبه ، پیاده روی در هنگام ناهار ، جلسات پخت و پز ، کتاب خواندن ، سرگرمی ها را بر عهده دارید ، می توانید یک روال یا عرف جدیدی برای خود تعیین کنید ترکیب اینها

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>