چگونه رژیم را متوقف کنیم و با غذا رابطه بهتری برقرار کنیم

[ad_1]

در دفتر کار من اغلب با مشتریانی ملاقات می کنم که به من می گویند رژیم نمی گیرند. دبی یک نمونه معمولی است. “من رژیم ندارم. من فقط سعی می کنم سالم بخورم. ” من از او پرسیدم “سالم غذا خوردن” به چه معناست ، و او لیست بزرگی از غذاها و مواد مغذی با محدودیت غذایی را به هم زد. او شروع کرد: “من سعی می کنم غذاهای فرآوری شده نخورم …” “کربوهیدرات ها التهابی هستند بنابراین من سعی می کنم از آنها ، همراه با شکر اجتناب کنم ، زیرا همچنین التهابی است به علاوه اعتیاد آور است و هنگامی که با شکر شروع می کنم کاملا از کنترل خارج می شوم ، میوه در اصل فقط آب نبات است ، بنابراین سعی می کنم پاک شوم مگر اینکه اجازه دهم خودم بعضی از زغال اخته ها به مناسبت ، شب بو سمی هستند ، بنابراین بادمجانی برای من وجود ندارد حتی اگر قبلا مورد علاقه من بود ، من هیچ گوشت قرمز نمی خورم ، سعی می کنم تا آنجا که ممکن است ارگانیک بخورم … “

دبی چند دقیقه دیگر در حالی که همه رژیم های غذایی خود را “بدون رژیم” توصیف می کرد ، لیست تمام مواد غذایی را در لیست شیطان ذکر کرد.

رژیم غذایی به عنوان روشی برای زندگی بسیار عادی شده است به طوری که بسیاری از ما رژیم می گیریم و حتی تصور نمی کنیم رژیم می گیریم. در سال های اخیر ، رژیم گرفتن از مد خارج شده است. در حالی که عموم مردم به طور فزاینده ای نسبت به این واقعیت که رژیم های غذایی مثر نیستند ، درک می کنند ، صنعت رژیم غذایی با تغییر نام خود ، تحت عنوان “سلامتی” و “سلامتی” مخفی می شود. “این رژیم نیست ، بلکه تغییر سبک زندگی است! این فقط غذای سالم است! ” شرکت های رژیم غذایی اعلام می کنند ، تلاش می کنند ما را متقاعد کنند که همه آنها در مورد سلامتی هستند ، نه کاهش وزن ، با وجود قول دادن به مشتریان برای کاهش وزن.

چگونه رژیم روزمره سقوط “روز آزادی” * بر سلامتی شما تأثیر می گذارد – از حالت بدخلقی گرفته تا خطر بیشتر عفونت

این شرکت ها باهوش هستند و هزاران پول برای تحقیقات بازار هزینه می کنند. آنها می دانند ، علی رغم سرخوردگی ما از رژیم گرفتن ، مردم هنوز هم می خواهند وزن کم کنند و اگر آنها ما را متقاعد کنند ما می توانیم بدون “رژیم گرفتن” این کار را انجام دهیم ، مشتریان دوباره برمی گردند. SlimFast و Atkins جای خود را به آب میوه های سرد ، خدمات تحویل وعده های غذایی غذایی خام ، کلاس های بدنسازی بوتیک ، سم زدایی ، “غذای تمیز” ، حتی تخم مرغ یشم برای واژن افراد داده اند! Weight Watchers نام خود را به “WW” تغییر داد ، یک برچسب جدید (“سلامتی که کار می کند”) را تصویب کرد ، و سعی کرد همه ما را تحت فشار قرار دهد و باور کند که آنها دیگر یک شرکت رژیم نیستند – اکنون آنها یک شرکت سلامتی هستند. همان شرکت های قدیمی رژیم غذایی هنوز هم وجود دارند. شاید تشخیص آنها دشوارتر باشد.

به ما گفته شده است که “قوی لاغر است” و “سالم لاغر است” ، اما وقتی تصاویر فرهنگ سلامتی را مشاهده می کنیم (بخوانید: زنان مستقل مشترک المنافع جوان ، لاغر ، سفید ، جذاب) ، یک چیز واقعاً واضح است : skinny لاغر جدید است. سلامتی به تازگی به کلمه ای نازک تبدیل شده است.

رژیم گرفتن به این معنی است که پیام های صنعت کاهش وزن را در اولویت قرار می دهیم در حالی که پیام های بدن خود را نادیده می گیریم. رژیم گرفتن نه تنها به دنبال کردن یک برنامه تجاری خاص اشاره دارد ، بلکه به “ذهنیت رژیم” وسیع تری نیز اشاره دارد که به ما می گوید برخی از غذاها خوب یا بد هستند و براساس غذاهایی که مصرف می کنیم خوب یا بد هستیم. ارزش شخصی ما با آنچه می خوریم تعیین می شود. ارزش اخلاقی ما با کاهو افزایش می یابد و با پیتزا کاهش می یابد. آنچه که ما هستیم و آنچه انجام می دهیم تحت تأثیر آنچه می خوریم و بدنمان چگونه ظاهر می شود.

فقط آن را بخورید: چگونه می توانیم در ماه ژانویه با غذا رابطه سالم داشته باشیم

اگر لیستی از غذاهای خوب / بد ، تمیز / سمی ، محدود / مجاز دارید ، اگر خود را خوب یا بد بودن بر اساس آنچه می خورید قضاوت کنید ، اگر سعی در جلوگیری از کل گروه های غذایی دارید ، اگر بعد از آن احساس گناه می کنید غذا خوردن ، یا اگر براساس یک مجموعه قوانین خارجی تصمیم بگیرید که چه بخورید یا نخورید ، به احتمال زیاد رژیم دارید. بیشتر ما به نوعی رژیم داریم. بزرگ شدن در فرهنگ رژیم غذایی و نداشتن رابطه ناکارآمد با غذا یک تجربه نادر است.

رژیم گرفتن به این معنا نیست که ما باید همه غذاها را بخوریم یا اینکه روش های خاصی برای خوردن نداریم که در بدن ما احساس بهتری داشته باشند. این فقط به این معنی است که ما مطابق با بدن خود غذا می خوریم و اجازه می دهیم سیگنال های داخلی ما راهنمای ما باشند. این روش غذا خوردن متمایل به انعطاف پذیری ، صلح آمیز و دلسوزانه است. ضد رژیم بودن به معنای ضد سلامتی بودن ما نیست.

این 10 مرحله غذا خوردن بصری به شما کمک می کند سلامتی خود را بدون تمام BS های رژیم غذایی برگردانید

در اینجا چند تمرین آورده شده است که به شما کمک می کند سفر خود را تا قطع فرهنگ رژیم غذایی و بهبود روابط خود با غذا – و بدن خود آغاز کنید …

درباره رابطه خود با رژیم غذایی ژورنالی کنید

به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. رژیم ها از چه راه هایی برای شما مفید بوده و رژیم ها از چه راهی شما را شکست داده اند؟
  2. آیا آماده خداحافظی از رژیم هستید؟ با خودتان صادق باشید. اشکالی ندارد اگر هنوز آماده نیستید. در واقع ، اعتراف به آن مهم است. رژیم گرفتن طعم خوبی را همراه با بد ارائه می دهد ، که می تواند جدایی راه را دشوار کند. سرمایه های زیادی برای متقاعد کردن ما مبنی بر نیاز به رژیم غذایی سرمایه گذاری شده است.
  3. اگر آماده خداحافظی نیستید ، آیا آماده هستید که در طول این برنامه از رژیم گرفتن کمی استراحت کنید؟

نامه ای را برای رژیم گرفتن بنویسید

سعی کنید جنبه های مثبت و منفی رژیم غذایی را شناسایی کنید. رژیم گرفتن چه کمکی به شما کرده و رژیم گرفتن چه ضرری به شما وارد کرده است؟ به اوقات خوب و بد فکر کنید. چرخه رژیم غذایی را حتماً در نظر بگیرید ، چه در زمان برنامه ریزی و چه در هنگام ترک برنامه. آیا لیست ها یک طرفه است؟ وقتی فکر می کنید رژیم نگیرید چه احساسی ایجاد می شود؟ چه تخیلات یا آرزوهایی درباره رژیم گرفتن دارید؟ این نامه باید با یک خداحافظی نهایی یا “بیایید کمی استراحت کنیم” ، با هر کسی که راحت تر باشید ، پایان یابد.

یکی از عناصر اصلی این تمرین شناسایی ارتباط مثبت و منفی شما با رژیم گرفتن است. اگر به نوعی به ما سرویس نمی دهد ، رژیم نمی گرفتیم و اگر به طریقی به شما آسیب نرساند ، احتمالاً این مطالب را نخوانید. شناسایی هر دو طرف درگیری مهم است تا بتوانیم احساسات پیچیده خود را در مورد رژیم غذایی پردازش کرده و زندگی خود را ادامه دهیم!

ترس های خود را در مورد رژیم نگرفتن ذکر کنید

آنچه نگران هستید در صورت عدم رژیم گرفتن بنویسید – “من کاملاً از کنترل خارج می شوم ، یک تن وزن اضافه می کنم ، بدون توقف پرخوری می کنم ، احساس می کنم گم شده ام” ، یا هر آنچه شما هستید احساس دوباره حالا این لیست را دوباره مرور کنید و در کنار هر موردی که با چرخه رژیم غذایی نیز اتفاق می افتد ، علامت بزنید – احساس کنترل نمی کنید؟ بررسی! کاهش وزن به دنبال افزایش وزن؟ بررسی!

دلایل خود برای کاهش وزن را ذکر کنید

اگر هدف شما کاهش وزن است ، بنویسید که چرا می خواهید لاغر شوید. سپس به این لیست برگردید و هر موردی را که می تواند بدون نیاز به کاهش وزن برآورده شود ، علامت گذاری کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است “اعتماد به نفس بیشتر” را به عنوان انگیزه ذکر کرده باشید. آیا امکان افزایش اعتماد به نفس به هیچ وجه غیر از کاهش وزن وجود دارد؟ نکته: ساکت کردن منتقد سختگیر درونی و دلسوزی بیشتر نسبت به خودتان معمولاً کمک می کند. اگر عنوان “بهبود سلامتی من” را ذکر کرده اید ، توجه کنید: آیا در بدن فعلی راهی وجود دارد که بتوانم در جهت بهبود سلامتی خود کار کنم؟ روش های زیادی برای بهبود سلامتی وجود دارد که شامل کاهش وزن نیست.

تمرین “تصویر نازک” را امتحان کنید

آیا تابحال وزن شما کمتر از وزن فعلی شما بوده است؟ اگر چنین است ، تصویری از وزن کم خود پیدا کنید. این می تواند یک عکس یا یک تصویر ذهنی باشد. ژورنال زندگی خود را در آن زمان چگونه بود. سعی کنید این دوره را تا آنجا که ممکن است کامل به خاطر بسپارید و خود را در همانجا تصور کنید.

برای رسیدن به این وزن کم چه می کردید؟ واقعاً خوشحال بودی؟ آیا از نظر احساسی احساس رضایت می کردید؟ آیا شما یک زندگی لذت ، لذت و رضایت داشتید؟ یا هنوز احساس خوبی در مورد بدن خود ندارید؟ آیا هنوز هم می خواستید چند پوند دیگر کم کنید؟ آیا از نظر اجتماعی خود را منزوی کردید؟ آیا مشغول غذا ، رژیم و ورزش بودید؟ آیا رژیم یا کاهش وزن پایدار بود؟ و اگر چنین است ، آیا هزینه ای همراه بود؟ با چه روشی وزن خود را به دست آوردید؟

همچنین ممکن است بخواهید مدتی را برای عزاداری از دست دادن بدن لاغرتر و امتیازاتی که در نتیجه به شما اعطا شده است ، اختصاص دهید. سعی کنید به خود اجازه دهید هر احساسی را بوجود بیاورد.

به خود اجازه غصه خوردن را بدهید

پایان دادن به رابطه شما با رژیم گرفتن می تواند احساس ضرر کند. از این گذشته ، رژیم گرفتن در بیشتر زندگی شما را همراهی می کند و وقتی احساس ناخوشایند می شود منبع امیدواری شماست. در تاریک ترین لحظات ما ، رژیم گرفتن نوید می دهد که روزهای نازکتر و بهتری در پیش است. این نمادی از یک مسیر روشن و ساده برای بهبود زندگی ما بود (حتی اگر آن مسیر با زغال سنگ داغ و خرده شیشه های شکسته هموار شده باشد). این تخیل ما را دلداری داد و هدف روانشناختی مهمی را تأمین کرد که می توانیم آن را ارج نهیم ، حتی اگر دیگر خود را وقف رژیم گرفتن نکنیم. هیچ روش صحیحی برای احساس در طول این فرآیند وجود ندارد. سعی کنید در این روند برای پایان دادن (یا استراحت) رابطه خود با رژیم گرفتن ، فضا برای هر نوع احساسات ، از جمله احساس از دست دادن و غم و اندوه ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید ، مشکل فرهنگ رژیم است ، نه بدن شما

بدن ما عاقل است. ممکن است همیشه کاری را که ما می خواهیم انجام ندهد ، اما همان کاری را انجام می دهد که لازم است. اگر از اندازه بدن خود ناراضی هستید ، منطقی است. ما در فرهنگی با فتفوبیای فراگیر و تبعیض بر اساس وزن زندگی می کنیم. زندگی در دنیای ما با جثه ای بزرگتر کار سختی است. تا جایی که می توانید با خود مهربان باشید.

از جانب انقلاب بدون رژیم: 10 قدم برای رهایی از چرخه رژیم غذایی با داشتن ذهن آگاهانه و پذیرش شدید رادیکال توسط الکسیس کاناسون ، چاپ شده توسط کتابهای آتلانتیک شمالی ، کپی رایت © 2021. چاپ مجدد با اجازه ناشر.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>