چگونه می توان بیشتر همدل بود

[ad_1]

اگر در روابط روزمره ما به چیزی نیاز داریم که بیشتر باشد ، آن همدلی است. پس از یک سال بحران های به ظاهر بدون توقف ، همه ما به یک روش یا دیگری آسیب می بینیم و طبیعتاً برای راحتی و حمایت به سراغ کسانی می آییم که دوستشان داریم.

مسئله این است که بسیاری از ما به اندازه کافی مجهز نیستیم تا بتوانیم آن ستون پشتیبانی قرار بگیریم. ما با نظرات ، راه حل های خود خوانده و چمدان شخصی خود ، در مشکلات دوستانمان غوطه ور می شویم که وضعیت را گیج می کند و از درد دوست می کاهد. ناگهان ، در مورد شما می شود – آنچه فکر می کنید ، آنچه که می خواهید انجام دهید. در صورت عدم رعایت توصیه های ما ، بسیاری از افراد نیز ناامید و یا بدتر از این ناراحت می شوند ، که باعث ایجاد اختلاف بین شما و دوست شما می شود ، که قبلاً اوقات خوبی نداشته یا با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کرد.

بنابراین ، چه چیزی درست راهی برای عکس العمل وقتی کسی با مشکلی به شما روی می آورد ، واکنش نشان می دهید؟ به گفته کارشناسان ، این جایی است که همدلی بسیار ضروری است.

همدلی چیست؟

دکتر بکی اسپلمن ، روانشناس در کلینیک خصوصی درمانی ، توضیح می دهد: “در حالی که همدردی هنگام احساس ترحم یا دلسوزی برای شخصی است ، همدلی در واقع احساسات شخص دیگری است ؛ احساس درد و ناراحتی و واکنش احساسی نسبت به آن احساس.” “شما اساساً خود را جای آنها قرار می دهید.”

دانشمندان علوم مغز و اعصاب اخیراً آنچه را که به عنوان “مدار همدلی” در مغز شناخته می شود ، شناسایی کردند ، که به میل جمعی ما به عنوان موجودات اجتماعی برای مراقبت از افراد دیگر اشاره دارد. این در طی چند سال اول زندگی ما شکل می گیرد و با افزایش سن به رشد خود ادامه می دهد ، با این حال ، اگر در اثر ضربه یا استرس شدید آسیب ببیند ، می تواند مانع توانایی ما در درک آنچه دیگران متحمل می شوند شود.

دکتر اسپلمن توضیح می دهد: “برای اینکه همدل باشید ، ابتدا باید با احساسات خود هماهنگ باشید.” “اگر تمایل دارید احساسات خود ، به ویژه احساسات دردناک را مسدود یا سرکوب کنید ، بعید است که بتوانید دیگران را نیز احساس کنید. درمان می تواند به شما کمک کند تا خاطرات دردناک خود را پشت سر بگذارید و احساسات فروخورده را باز کنید.”

من سرانجام تصمیم گرفتم پس از 6 سال مصرف داروهای ضد افسردگی ، یک درمانگر خوب پیدا کنم ، آنچه را باید بدانید در اینجا آورده شده است …

عبارات همدلی مفید

اگرچه همدلی مهارتی است که باید در آن ایجاد شود ، عبارات خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا واکنش شما از روی همدلی بیشتر باشد ، از جمله پرسیدن سوالات آزاد برای کمک به فرد در کشف احساسات خود ، تأیید و نگه داشتن فضای درد فرد بدون تلاش برای با ابراز علاقه به صحبت های شخص و تشکر از انتخاب آنها برای به اشتراک گذاشتن آنها با آنها ، آنها را برطرف یا احساس بهتری ایجاد کنید.

برای تصدیق درد آنها ، “بسیار متاسفم که برای شما اتفاق افتاده است” ، “به نظر فوق العاده سخت می آید” ، “می توانم ببینم که درد دارید” را امتحان کنید.

برای کمک به آنها در کشف احساسات خود ، س questionsال های آزاد را امتحان کنید ، مانند: “درباره احساسات شما بیشتر بگویید” یا “این تجربه برای شما چگونه بود؟” و “اکنون در مورد آن چه احساسی دارید؟”.

اوه ، و از هر چیزی که احساسات آنها را کمرنگ یا رد کند مانند “به سمت روشن نگاه کنید” یا هر جمله ای که با عبارت “خوب ، حداقل …” شروع می شود ، خودداری کنید.

دلگرم باشید

بسیاری از افراد احساس غریزه می کنند تا سعی کنند احساس بهتری در فرد ایجاد کنند. متأسفانه ، بسیاری از ما سعی می کنیم این کار را با کوچک شمردن مشکل انجام دهیم ، که باعث می شود فرد احساس درد کند. در عوض ، سعی کنید فرد را تشویق کنید و به نقاط قوت او اشاره کنید ، به عنوان مثال ، “شما خیلی قوی هستید ، می توانید از این طریق عبور کنید” ، و به آنها بگویید که برای آنها آنجا هستید و به آنها بگویید که به هر طریقی که نیاز داشته باشند کمک کنید.

از انرژی خودتان محافظت کنید

اگرچه داشتن همدلی می تواند برای فردی که دردمند است به طرز باورنکردنی یک احساس پرورشی و شفابخشی باشد ، اما برای همدلی می تواند خسته کننده باشد. همدلی های بسیار پیشرفته می توانند احساس کنند هم بسیاری از احساسات دیگران ، که باعث مشکلات خاص خود می شود ، به ویژه هنگامی که دنیا پر از درد است.

دکتر اسپلمن هشدار می دهد: “همدردی ها حتی اگر از خود به اندازه کافی محافظت نکنند ، می توانند احساسات منفی را از افراد غریبه دریافت کنند.” “دوره های به تنهایی ، به دور از ورودی های عاطفی دیگران ، برای بازیابی انرژی و مثبت بودن ضروری است.”

چگونه می توانید از سلامت روانی خود در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا مراقبت کنید؟

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>