یازده تأثیرگذارترین موسیقی دان فمینیست گلمور

[ad_1]

موسیقی همیشه جنبش های فرهنگی را منعکس کرده است و به سوق دادن ایده های جدید به جریان اصلی و تغییر نحوه تفکر کمک می کند.
در بیشتر 60 سال گذشته ، صنعت ممکن است تحت سلطه مردان باشد ، اما مجموعه ای از زنان هنرمند که از آثار برجسته استفاده می کنند ، از موسیقی خود برای مطالبه بیشتر زنان استفاده کرده اند. آنها از طریق صدا ، آهنگ ، نگرش و شکل ظاهری خود باعث الهام بخشیدن به نسل های جدید فمینیست ها شده اند تا انتظارات بیشتری را نیز داشته باشند.

در اینجا 11 تأثیرگذارترین GLAMOUR وجود دارد …

کارول کینگ


در سال 1962 ، کارول کینگ اولین زن در موسیقی محبوب شد که به خاطر آهنگسازی ، تنظیم و هدایت آلبوم اعتبار یافت ( اوا کوچولو آلبوم حرکت، که او با همسر وقت خود ، گری گوفین نوشت.) در طول دهه ، او پس از ضربه برای هنرمندان بزرگ از داستی اسپرینگفیلد تا آرتا فرانکلین موفق شد ، اما گوفین بیشترین اعتبار را گرفت و بیشتر از همسرش حقوق می گرفت.
همه اینها تغییر کرد وقتی که در سال 1968 ، با آغاز جنبش آزادی زنان ، او Goffin را ترک کرد و کار انفرادی را آغاز کرد. در سال 1973 ، او کلاسیک را منتشر کرد ملیله کاری آلبوم ، شامل نسخه های جداشده خود از آهنگ ها از جمله “(You Make Me Feel Like) A Natural Woman”. برای اولین بار استعداد باورنکردنی او کاملاً شناخته شد. او رسماً موفق ترین ترانه سرای زن نیمه دوم قرن بیستم در ایالات متحده و انگلیس است – و در را به روی همه کسانی که دنبال می کردند باز کرد.

تینا ترنر


به عنوان مستند اخیر HBO ، تیناثابت شد ، تینا ترنر نماد نهایی مقاومت است. وی آنا مای بولاک متولد شد ، اما کودکی خود را در چیدن پنبه در مزرعه کشت مشترک خانواده اش در نوتبوش ، تنسی سپری کرد ، قبل از اینکه از دست شوهر و شریک موسیقی اش ، آیک ، کاتالوگ سو abuse استفاده جسمی و روحی را تحمل کند.
هنگامی که او را ترک کرد ، او خود را دوباره اختراع کرد ، و در 40 سالگی موفقیت اصلی جریان اصلی را پیدا کرد – عصری که اکثر ستاره های زن ، چه رسد به ستاره های سیاه ، مدتها از فهرست ناپدید شده بودند. با اولین آلبوم انفرادی خود در سال 1984 ، رقصنده خصوصی، او مرزهای نژادی را برای ثبت تاریخ شکست و بیش از 20 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت.
احساسات ، صدای متمایز و اجراهای انفجاری او باعث الهام بخشیدن به همه از بیانسه – طرفدار بزرگ – گرفته تا ریحانا و کاردی بی شده است. میراث او محدود به موسیقی نیست: تأثیر تصمیم شجاعانه او برای حضور در معرض آزار و اذیت هنوز قابل احساس است در عصر #MeToo.

19 مورد از خنده دارترین ، شوخ ترین و الهام بخش ترین پادکست های فمینیستی که اکنون باید به آنها گوش دهید

پتی اسمیت


پتی اسمیت که به عنوان “برنده شاعر پانک” شناخته می شود ، نقشی اساسی در خلق صحنه پانک نیویورک در دهه 1970 بازی کرد. او به عنوان یک زن تنها در میان یک جنبش فوق العاده مردانه ، یک پیشگام بود که راه را برای هر نوازنده زن سازش ناپذیری از آن زمان هموار کرد – و در سن 74 سالگی ، او همچنان به شدت خونسرد است.
“عیسی به خاطر گناهان کسی مرد ، اما نه من” ، او در آهنگ “گلوریا” ، آلبوم اولین البوم براق خود ، اسبها، که با شعرهای سرسختانه ، آواز خام و صدای احشایی و غالباً آزمایشی ، لحن زندگی حرفه ای او را رقم زد. نگاه غیرطبیعی و غیرطبیعی او مرزها را نیز از بین برد: عکس جلد آلبوم ، از اسمیت که پیراهن سفید مردانه ای پوشیده و ژاکتی روی شانه هایش انداخته است ، به یکی از نمادین ترین تصاویر راک تبدیل شده است.
خاطرات 2010 او به زیبایی خاطره انگیز ، فقط بچه ها، برای هر زنی که خود را به عنوان یک فرد خارجی می بیند اما رویای تغییر جهان را دارد ، باید بخواند.

شکافها


The Slits توسط آری آپ 14 ساله تاسیس شد ، یک گروه فمینیست پیشگام بود که آلبوم سال 1979 آنها بود برش دنیای مردسالار پانک انگلیسی را لرزاند. در آن زمان ، همانطور که ویو آلبرتین ، گیتاریست سابق ، در خاطرات درخشان خود نوشت لباس ، لباس ، لباس. موسیقی ، موسیقی ، موسیقی. پسران ، پسران ، پسران، گزینه های زنان جوان به طرز ناامیدکننده ای اندک بود: “شما یک منشی و یک همسر بودید.” با هم ، گروه مقاومت خود را در آهنگ هایی مانند ‘Typical Girls’ (“چه کسی دختر معمولی را اختراع کرده است؟ چه کسی مدل جدید بهبود یافته را ارائه می دهد؟”) زوزه می کشد و انتظارات ، عاشقانه بودن و مردانگی سمی جامعه را تحریک می کند.
زنان جوان در حالی که سازهای خود را می نواختند و در مورد زندگی خود آهنگ می نوشتند ، دنباله رو بودند. البته ، منتقدان آنها را مورد تمسخر قرار می دادند و اغلب – حتی از نظر جسمی – مورد حمله قرار می گرفتند زیرا جرات داشتن نگاه متفاوت و رفتار متفاوت را داشتند ، اما اکنون به درستی به عنوان یکی از بانفوذترین گروههای موسیقی در تمام دورانها دیده می شوند.

مدونا


همه درباره مدونا نظر دارند – و غالباً عقیده ای قوی است. برای برخی ، او زنی سرسخت و قدرتمند است که آرزو دارد در طول تقریبا 40 سال زندگی حرفه ای خود مورد تحسین قرار گیرد. دیگران او را بیش از حد جسور ، بیش از حد جنسی ، بسیار بلند پروازانه می دانند.
اما نظر شما هرگونه باشد ، انكار موفقيت وي در شرايط شخصي خود غيرممكن است ، در صنعتي كه غالباً براي جواني و زيبايي در مجريان زن ارزش قائل است و آنها را دور مي اندازد. از دهه 1980 ، او به رغم “تبعیض جنسی و زن ستیزی و زورگویی های مداوم و آزار و اذیت بی امان” مرزهای آنچه را که برای زنان قابل قبول تلقی می شود ، رسانده و گفته است که با آن روبرو شده است. صراحت و صراحت او در مورد تخیلات جنسی ، نگرش ناعادلانه نسبت به عقل خود ، کمبود ترس کامل – تأثیر مدونا بر روی زنانی که با گوش دادن به موسیقی او بزرگ شده اند قابل اغماض نیست.

فرزندان راک اند رول: فرزندان مشهور راک استارها

کورتنی لاو


در اوایل دهه 90 میلادی ، جنبشی فمینیستی برای مقابله با صحنه پرتحرک موسیقی ماکو تحت سلطه گرانج به وجود آمد. همانطور که شناخته شد ، Riot Grrrls با هدایت گروههای زن کاملاً آمریکایی از جمله Bikini Kill ، زنان را مجبور کردند که فضایی را برای ابراز وجود فراهم کنند – به قول کاتلین هانا از Bikin Kill: “دختران به جلو!”
کورتنی لاو همیشه گروه موسیقی خود Hole را از جنبش فاصله می داد (و ممکن است یکبار نیز در حین مشاجره صورت هانا را کوبیده باشد) – او چیزی بیش از موفقیت متوسط ​​آنها می خواست. و او آن را دریافت کرد. Hole بزرگترین گروه راک زنانه دهه 90 بود ، اگرچه ، به عنوان یک صدای بلند مقابله ای با لباس عروسک کودک ، تیارا و رژ لب قرمز آغشته ، عشق به همان اندازه مورد ستایش قرار گرفت. اما او تعهد Riot Grrrls در بیان موج سوم خشن و خشمگین فمینیسم را از طریق آهنگ های خود ، که به تصویر بدن ، سو abuse استفاده و استثمار جنسی می پردازد ، تقسیم کرد. ازدواج با کورت کوبین نیروانا هرگز او را تعریف نکرد: او چنین کرد.

بیورک


خواننده ایسلندی Bjork یک بار مصرف واقعی است. هنگامی که او در دهه 80 و 90 با گروه The Sugarcubes مقابله کرد ، برای گرفتن اعتبار کمک های خود تلاش کرد و گفت بعداً می فهمد “اگر قصد داشتم ایده هایم را بدست آورم ، مجبور می شدم وانمود کنم که آنها – مردان – ایده هایی داشت بنابراین هنگامی که کار انفرادی بسیار موفق خود را آغاز کرد ، دقیقاً همان کاری را که می خواست انجام دهد ، هر زمان که خواست انجام دهد. این شامل تکان دادن با شکم حامله ، آواز خواندن در مورد همه چیز ، از استقلال گرینلند گرفته تا کهکشان ها و اتم ها ، و معروف ، پوشیدن قو مرده ای تا اسکار بود. علی رغم تجسم آرمان های فمینیستی ، او می گفت که رابطه ای مشکل ساز با این مفهوم دارد و می گوید انجام کارها مهمتر از “شکایت” است. با این حال ، او کاملاً از فمینیست های جوان حمایت می کند و تأیید می کند که شنیدن به عنوان یک زن هنوز هم سخت است.

ادویه دختران


وقتی گری هالیول ، اما بانتون ، ویکتوریا آدامز و ملز B و C در بوفالوهای خود به صحنه موسیقی سرازیر شدند و در مورد چگونگی “دوستی هرگز به پایان نمی رسد” آواز خواندند ، آنها تصوری نداشتند که 25 سال بعد ، ما هنوز در مورد جای آنها بحث خواهیم کرد در تاریخ فمینیستی
“این فمینیسم واقعی نیست” بارها و بارها در مورد آنها مورد تمسخر قرار گرفته است ، اما در واقع ، ما خواهان اختلاف هستیم. ممکن است آنها نسخه هایی از آن را برنداشته باشند خواجه زن، اما شعار قدرت دخترانشان فمینیسم را به پیام سرگرم کننده ای تبدیل کرد که دختران جوان می توانند درک کنند ، از آن استقبال کنند و – مهمتر از همه – وقتی آنها به اندازه کافی پیر شدند تا بتوانند با برخی از نابرابری هایی که هنوز هم وجود دارد روبرو شوند ، آنها را بکار گیرند.
آنها ارزش قرار دادن خود و همسرانشان را در برابر مردان به نسلی آموختند. با صدای بلند و غرور صادق بودن جای تعجب نیست که آن دختران به موج چهارم فمینیست ها تبدیل شده و یک بار هشتگ مردسالاری را به چالش می کشند.

نگاهی به 33 لباس حماسی از Spice Girls EVER که ما 25 سال (!) “Wannabe” را جشن می گیریم

بیانسه


وقتی بیانسه در سال 2014 در MTV VMAs در مقابل پس زمینه ای که روی آن واژه “فمینیست” نقش بسته بود اجرا داشت ، مرحله جدید و صریح تری را در کارنامه خواننده رقم زد. پیش از این ، بسیاری مارک “فمینیسم مدرن” او را پوچ می دانستند و ادعا می کردند که آهنگ هایی مانند “Run The World” چیزی فراتر از شعارهای جذاب نیستند – اما آلبوم تصویری او 2016 لیموناد همه اینها را تغییر داد برای یکی از بزرگترین ستارگان جهان که بسیار عمیقاً در درد و پیروزی زنان سیاه پوست فرو رفته است ، مخلوط کردن تجربیات شخصی خام با ارجاع به مضامین و قسمتهایی از تاریخ سیاه ، واقعاً رادیکال بود. از آن زمان ، او تلاش نکرده است سیاست های خود را برای مصرف گسترده کاهش دهد: از حمایت او از BLMto خواستار او برای از بین بردن “سیستم نژادپرستانه و نابرابر” که ترامپ را انتخاب کرد ، از ترس برای مبارزه برای آنچه باور دارد ، ترسیده است.

شاخه های FKA


شاخه های مختلفی که می رقصند ، بازی می کنند ، می نویسند ، آواز می خوانند و آهنگ های خود را تولید می کنند ، شاخه های FKA (با نام واقعی Tahliah Debrett Barnett) یکی از جذاب ترین و با استعدادترین ستاره های موسیقی مدرن است. او فمینیسم خود را با افتخار می پوشد: 2019 او مگدالن این آلبوم از تفسیرهای زن ستیزانه از زندگی ماری مگدالن ، گیاهخوار ، شفا دهنده و مرید عیسی مسیح الهام گرفته شد که قرن ها به عنوان روسپی شناخته می شد. سپس ، در اوایل سال جاری ، او در مورد سو abuseاستفاده توسط دوست پسر سابق خود شیعه لبوف صحبت کرد و گفت که وقتی آنها از هم جدا شدند با PTSD باقی مانده است. شجاعت او در زندگی حرفه ای و صحبت در مورد کنترل اجباری که متحمل شده است ، او را به الگویی الهام بخش تبدیل می کند.

بیلی ایلیش


جوانترین هنرمند زن با آلبوم سال 2019 آلبوم شماره یک در انگلیس (17 ساله بود) وقتی می خوابیم کجا می رویم؟ بیلی الیشها از 11 سالگی آهنگهای خودش را می نوشت و می خواند و در مورد مسائل بزرگ حرف های زیادی برای گفتن دارد. او در تک آهنگ اخیر خود با نام “قدرت شما” با موضوع سنگین سو abuseاستفاده مقابله می کند ، و مقصر را بیشتر به پای سوlyاستفاده کنندگان می اندازد تا قربانیان آنها – فقط یک نمونه از او با استفاده از موسیقی خود برای انتشار یک پیام فمینیستی قدرتمند. او در مورد اهمیت تقاطع صحبت کرده است ، اعتراف به امتیاز خود به عنوان یک زن سفیدپوست جوان ، و هنگامی که لباس های گشاد علامت تجاری خود را درآورد تا در یک کرست برای یک بریتانیایی اخیر ژست بگیرد Vogue پوشش ، او با واکنش نشان دادن واکنش ناگهانی واکنش نشان داد: “کار من این است که می توانم هر کاری را که می خواهم انجام دهم.” بله ، بیلی ، می توانید – و به هواداران خود نشان می دهید که آنها نیز می توانند همین کار را انجام دهند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>